خبرهای داغ:
مدیر عقیدتی سیاسی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج جامعه زنان کشور تقارن هفته«عقیدتی سیاسی» با هفته معلم را عامدانه دانسته و تصریح کرد: هفته عقیدتی سیاسی در واقع نمادی از حیات جامعه سپاه پاسداران که متشکل از 2 بال عقیده و بصیرت است و گره خوردن این هفته با سال‌روز گرامیداشت شهید راه اعتقادات ناب اسلامی، بصیرت و ولایت پذیری، شهید علم و سیاست، استاد مرتضی مطهری(ره) بر همین اساس است.
کد خبر: ۸۶۷۰۶۱۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

هفته «عقیدتی سیاسی» در آستانه شهادت شهید مرتضی مطهری و همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم در سپاه، نام‌گذاری شده است که دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مسئول برگزاری برنامه‌های مختلفی در این هفته است و این مسئولیت در سازمان بسیج جامعه زنان کشور، به همت مسئول دفتر نمایندگی انجام می‌پذیرد.

مهری آقاجانی، مدیر «عقیدتی، سیاسی»  دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج جامعه زنان  کشور در خصوص هدف از تشکیل این نهاد گفت: هدف از تشکیل نهاد عقیدتی سیاسی تعمیق معنویت به همراه بصیرت افزایی پاسداران است و برطبق فرمایش مقام معظم رهبری که پاسداری را متضمن 2 معنی حراست از انقلاب و گرامی داشتن و اهمیت دادن به انقلاب، دانسته‌اند که این دو منوط به شناخت دشمن و نقاط ضعف دشمن است و در سایه تقویت ابعاد اعتقادی و سیاسی پاسداران امکان پذیر است.

وی در خصوص راه‌های تقویت این ابعاد نیز گفت:  دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه به دنبال این است که علاوه بر زمینه‌های رزمی، دفاعی، نظامی و امنیتی و ... نیروهایی با اخلاص، شجاع و با بصیرت را آموزش دهد و در این راستا برنامه‌های متنوع راهبردی‌ای دارد که تبیین و تشریح شعار سال، رصد فرامین رهبری و منویات ایشان، برگزاری نشست‌های اعتقادی، اخلاقی و روشنگری سیاسی توسط مربیان این حوزه از این دست است و این برنامه‌ها در قالب‌های متنوع همه ساله توسط این دفتر برگزار می‌شود.

مدیر «عقیدتی، سیاسی» دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج جامعه زنان کشور، در خصوص برنامه های این واحد در سال جاری گفت: امسال نیز در زمینه شعار سال«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نشست‌هایی برگزار خواهد شد که به بررسی تهدیدها پرداخته می‌شود، همچنین برنامه‌های خاصی مانند گرامیداشت مقام زن با همکاری سازمان بسیج زنان در طول سال در نظر گرفته شده است.

وی تقارن هفته«عقیدتی سیاسی» با هفته معلم را عامدانه دانسته و تصریح کرد: هفته عقیدتی سیاسی در واقع نمادی از حیات جامعه سپاه پاسداران که متشکل از 2 بال عقیده و بصیرت است و گره خوردن این هفته با سال‌روز گرامیداشت شهید راه اعتقادات ناب اسلامی، بصیرت و ولایت پذیری، شهید علم و سیاست، استاد مرتضی مطهری(ره) بر همین اساس است.

آقاجانی در خصوص مقام شامخ شهید مطهری نیز گفت:هدف از تقویت اعتقادات در فرایند رشد انسان رسیدن به رشد عقلانی و ایمانی‌ است که برای رسیدن به این منظور استفاده از یک الگوی کامل و وارسته که با اخلاق خود در عرصه علم و عمل، ولایت پذیری و بصیرت نقش بسزایی دارد و استاد شهید مطهری نمونه کاملی در این عرصه است که در ترویج تفکر ناب اسلامی بسیار موثر عمل کرد.

 وی افزود: استاد مطهری همراه با ولی فقیه زمان خود به واسطه علم، قدرت بیان و شجاعت بالای مثال زدنی‌اش، در زمانی که آزادی بیان مفهم درستی نداشت، حقایق دینی را بیان کرد و با روشنگری‌ای که داشت، آثار و تالیفاتش مورد استقبال متفکران غرب و شرق قرار گرفت.

مدیر «عقیدتی، سیاسی»  دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به برنامه «هفته عقیدتی سیاسی» در سپاه پاسداران گفت: برای هر روز این هفته برنامه‌های متنوعی مانند محفل انس با قرآن و غبارروبی از مزار شهدای گمنام در سطح سازمان بسیج در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با اشاره به برنامه ویژه‌ی دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج جامعه زنان کشور در این هفته گفت: روز سه شنبه، همزمان با سالروز شهادت امام موسی بن جعفر در سالن جلسات بسیج جامعه زنان، حلقه صادقین با سخنرانی حجت الاسلام جلالی در ارتباط با هفته عقیدتی سیاسی، تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی و تقدیر از مادر شهید صبوری و با حضور کارکنان این سازمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ز

ارسال نظرات