روحانی در مراسم گرامیداشت روز معلم:

ما انقلاب اسلامی داریم و در پی اسلام انقلابی نیستیم

رئیس جمهور گفت: همین امروز باید کتاب مطهری را بازخوانی کنیم و معلمین ما باید برای جوانان ما تشریح کنند که ما انقلاب اسلامی داریم و در پی اسلام انقلابی نیستیم.
کد خبر: ۸۶۷۰۶۹۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم گرامیداشت مقام معلم که در سالن اجلاس سران برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: شهید مطهری به حق یک سرمایه بزرگ برای کشور ما بود و امروز نیز آثار او یک سرمایه بزرگ است.

وی افزود: او به حق یک فقیه بود،‌ فقیه به معنای آنکه به اعماق فرهنگ اسلامی دسترسی پیدا کرده بود، دانش عمیقی نسبت به فرهنگ وسیع اسلام داشت و به حق یک متفکر بود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: شما در کمتر زمانی می‌بینید که او وارد شود و در مقالات، کتاب‌ها و سخنانش و نظریه ویژه خود را ارائه نکند، او کاملا به زمان آشنا و آگاه به زمان بود و جامعه و نسل جوان و جهان را به خوبی می‌شناخت و این بسیار مهم است که ما شرایط امروز و مخصوصا شما معلمین همیشه باید شرایط فردا را ببینید. چون شما افرادی را تربیت می‌کنید که برای 15 یا 20 سال بعد می‌خواهند مسئولیت‌های مهم اجتماعی را بر دوش بگیرند.

روحانی تصریح کرد: شهید مطهری به حق شجاع بود. ما معلم آزاد، آزاده، شجاع که مصلحت جامعه و نسل جوان و مصلحت کشور را در منافع زودگذر چند روزه ترجیح دهد که شهید مطهری آنچه که فکر می‌کرد لازم است برای جامعه بگوید گفت و حتی زجرها کشید.نسبت به فشارهایی که از انحای مختلف جامعه دیروز به او می‌شد خم به ابرو نمی‌آورد.

وی تأکید کرد: هنگامی که دانش عمیق شناخت روزگار و جهان متفکر بودند اندیشمند بودن با شجاعت و شهامت توأم شود آن وقت یک معلم نمونه چون شهید،‌ علامه مطهری ساخته می‌شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: همین امروز هم که کتاب‌های او را ورق بزنید برای مشکلات امروز ما هم کتاب‌هایش حرف می‌زند و سخن می‌گوید. بی‌جهت نبود که امام او را عصاره زندگی خود می‌دانست و من شاهد بودم در مواقعی که امام تا چه حد به شهید مطهری به عنوان یکی از بهترین شاگردانش احترام می‌گذاشت.

روحانی اضافه کرد: شما همین جمله شهید مطهری را که گفت انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی را مدنظر قرار دهید، او در آن مقالاتش پیرامون انقلاب اسلامی به این خطر بزرگ اشاره می‌کند، او می‌گوید ما انقلاب اسلامی داریم و نه اسلام انقلابی،‌ انقلاب اسلامی معنایش آن است که در جامعه تحرک بزرگی را به وجود آوریم. انقلابی را در ابعاد سیاسی،‌ اقتصادی و اجتماعی به پا کنیم که هدف آن اسلام و ارزش‌های اسلامی باشد.

وی تأکید کرد‌: اسلام انقلابی معنایش این است که ما اصل را به انقلاب و مبارزه می‌دهیم و بخشی از اسلام را قبول داریم که ما را دعوت به جهاد و مبارزه می‌کند،‌ یکی از مشکلات ما قبل از پیروزی انقلاب در برابر برخی گروهک‌ها و حتی بعد از پیروزی انقلاب در برابر آنها این بود که انقلاب اسلامی را نپذیرفته بودند و اسلام انقلابی را قبول داشتند.

رئیس‌جمهور گفت: آنها می‌گفتند آنجایی که جهاد و مبارزه است آنجا ما اسلام را قبول داریم و در آنجایی که از دید آنها مبارزه نیست می‌گفتند اسلام را قبول نداریم. به تعبیر آن معلم بزرگ اسلام احکام بی‌شماری دارد که یکی از آنها جهاد و مبارزه است و اگر ما انقلاب را می‌خواهیم به خاطر تحقق ارزش‌های اسلام می‌خواهیم و اگر مبارزه را دنبال می‌کنیم برای استقرار اهداف نظام اسلامی و فرهنگ اسلام و اجرای قرآن و سیره پیامبر و ائمه خدا علیهم‌السلام است.

روحانی افزود: همین امروز ما این مشکل را داریم و همین امروز باید کتاب مطهری را بازخوانی کنیم و معلمین ما باید برای جوانان ما تشریح کنند که ما انقلاب اسلامی داریم و ما در پی اسلام انقلابی نیستیم، همان‌هایی که معتقد به اسلام انقلابی بودند قاتل آن معلم بزرگوار و همان گروهک‌ها بودند که ایشان را به شهادت رساندند.


ادامه دارد....

ارسال نظرات