خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خوسف:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خوسف گفت: در نگاه حضرت امام(ره) علامه شهید مطهری متفکر، فیلسوف، فقیه، مردی اسلام شناس و آشنا به فنون مختلف اسلام، قرآن کریم و روایات اهل بیت بود.
کد خبر: ۸۶۷۰۶۹۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

حجت الاسلام و المسلمین نظری فرد در جمع اعضای شورای حوزه شهید چمران خوسف ضمن گرامی داشت یاد شهید مطهری و تبریک هفته ی عقیدتی سیاسی اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) در پیامی به موقع شهادت شهید مطهری اعلام فرمودند " اینجانب به اسلام و اولیای عظیم الشأن آن و به ملت اسلام و به خصوص ملت مبارز ایران ضایعه ی تاسف انگیز شهید بزرگوار و متفکر و فیلسوف و فقیه عالی آقای حاج شیخ مرتضی مطهری (قدس سره) را تسلیت و تبریک عرض می کنم".

وی در تبیین پیام حضرت امام بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) به سه واژه ی متفکر و فیلسوف و فقیه دقت و توجه ویژه داشتند.

حجت الاسلام نظری فرد ادامه داد: فرق است بین علم آموخته محض و متفکر و اندیشمند، علم آموز فقط دانش ها را خوانده و فرا گرفته است و دارای ذخیره محفوظات و اندوخته های علمی می باشد.

وی عنوان کرد: متفکر کسی است که به مرحله اندیشه وری در علوم و تعمیق در دانش ها رسیده است و جهت می دهد به این علوم آن هم جهت الهی و معنوی. از همین جاست که نوآوری زمینه های ظهور و بروز می یابد که این مهم در مرحله اول بنیادی و زیرساختی می باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خوسف افزود: با تلاش، متفکر آزاد اندیش، نضج و مایه می گیرد و در مراحل بعد به اثر دهی می رسد.

وی ابراز داشت: «فیلسوف» به مفهوم جامع خود با تجلی شناخت های وسیع از فلسفه های الهی و مادی و غربی و شرقی به کسی که فلسفه را به طور عمیق دریافته و قدرت تحلیل و بررسی مکتب های گوناگون فلسفی بیگانه و خودی را به دست آورده است اطلاق می شود.

نظری فرد بیان کرد: فقیه با مطالعه ی همه جانبه و ژرف نگری در فقه جامع اسلامی که شامل فقه عبادی، فقه سیاسی، فقه اقتصادی ، فقه قضایی و فقه خانواده می باشد پرورش می یابد.

وی در پایان گفت: در نگاه حضرت امام علامه شهید مطهری هم متفکر و هم فیلسوف و هم فقیه، علاوه بر این ها در وجود آقای مطهری جنبه های مختلف جمع شده بود. مردی اسلام شناس و آشنا به فنون مختلف اسلام و قرآن کریم و روایات اهل بیت بود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها