مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه رودان:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه رودان گفت:روز قیامت قرآن از مهجور بودنش شکایت می کند/اندیشه شهید مطهری با قرآن مأنوس بود
کد خبر: ۸۶۷۰۷۰۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

حجت الاسلام عباس شمس مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه رودان در جلسه محفل انس با قرآن که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در مسجد جامع رودان برگزار شد با اشاره به محافظت و آداب تلاوت قرآن کریم، گفت: همین که ما توجه به معارف قرآن کنیم و اهمیت به قرآن می دهیم، خود نوعی از ایمان است که در وجود ما است.

وی 8 مورد از آداب تلاوت قرآن را برشمرد و اظهار کرد: اول طهارت است یعنی هم طهارت باطنی و هم طهارت ظاهری که باید رعایت شود، دوم: انس دائمی با قرآن کریم، سوم: خضوع و خشوع در تلاوت قرآن کریم، چهارم: تدبر و اندیشیدن در معانی قرآن کریم، پنجم: بصورت ترتیل قرائت کردن و زیبا خواندن قرآن کریم، ششم: تلاش برای حفظ، هفتم: استعاذه یعنی پناه به خدا از شر شیطان و هشتم استماع یعنی وقتی قرآن خوانده می شود گوش فرا دهیم و استفاده کنیم.

حجت الاسلام شمس با بیان حدیثی درباره مهجور بودن قرآن کریم، افزود: قرآن در روز قیامت از مهجور بودنش شکایت می کند یعنی اینکه قرآن داشته باشیم ولی قرائت و تدبر نکنیم، قرآن مهجور می شود.

وی با اشاره به مأنوس بودن شهید مطهری با قرآن کریم، ادامه داد: اندیشه این شهید بزرگوار، قرآنی و انس با قرآن بود و به همین خاطر است که آثار ایشان ماندگار است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
احمدی
۱۷:۴۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
احسنت برشما دلاور