همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری ، همایش گرامیداشت "روز عقیدتی سیاسی در سپاه "توسط سپاه ناحیه طالقان برگزارشد.
کد خبر: ۸۶۷۰۷۵۸
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از طالقان؛ در این مراسم که با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه طالقان،سرگرد پاسدار صیاد جانشین سپاه ناحیه ،مدیران عقیدتی نظارت،هادیان سیاسی و جمعی از کارکنان و بسیجیان و فرهنگیان شهرستان برگزار شد.
 حجت الاسلام و المسلمین یوسفی در این مراسم به بحث اقتصاد مقاومتی از دیدگاه شهید مطهری پرداخته و خاطرنشان کرد: یکی از تفاوت های نظام اقتصادی اسلام و دیگر مکاتب اقتصادی در آن است که نظام اقتصادی اسلام هم به فرد و هم به جامعه اصالت داده است و حاکمیت فرد و جامعه از دیدگاه اسلام به معنای حاکمیت احکام شرعی است.
وی به بیان مطلبی از شهید مطهری اشاره کرد و گفت: شهید مطهری در  مطالب خود می گوید که نظام  اقتصادی اسلام با احترام به فرد و همچنین اصیل شمردن اجتماع و امت،ضمن محترم شمردن مالکیت خصوصی،در کنار آن،مالکیت دولتی و عمومی را نیز تجویز می نماید.
 حجت الاسلام وسفی بیان کرد: در آثار شهید مطهری اهداف فراوانی برای نظام اقتصادی وجود دارد که اهم آن شامل تربیت مردم، برقراری امنیت، استقلال اقتصادی، رشد اقتصادی و عدالت اجتماعی-اقتصادی می باشد.
در ادامه سرگرد پاسدار صیاد جانشین سپاه ناحیه شهرستان طالقان به بحث نفوذ از دیدگاه شهید مطهری پرداخته و سه راه  مقابله با خطر نفوذ از دیدگاه استاد مطهری را بیان کرد:
 1- بازگشت به ارزشهای اصیل اسلام 
  2- تبیین منطقی مکتب اسلام     
  3-حفظ استقلال 
جانشین سپاه ناحیه شهرستان طالقان تصریح کرد: از دیدگاه شهید مطهری آینده انقلاب اسلامی از طریق استقلال سیاسی،اقتصادی،فرهنگی،فکری و مکتبی بیمه خواهد شد در این میان اما بیشترین تاکید شهید مطهری بر استقلال فکری  و فرهنگی است و معتقد است که ما باید نشان دهیم جهان بینی اسلامی، نه با جهان بینی غرب منطبق است نه با جهان بینی شرق و به هیچ کدامشان وابسته و محتاج نیست.
سرگرد صیاد در قسمت دیگری از صحبت هایش بیان کرد: موضوع مهمی که در مسأله نفوذ باید مدنظر قرار گیرد، بحث رابطه با سایر کشورها و نسبت آن با جریان نفوذ است و می افزایند که شهید مطهری معتقد است که داشتن رابطه با سایر کشورها در صورتی که با مصالح ما منافاتی نداشته باشد، مانعی وجود ندارد و از دید شهید مطهری، اصل مهم در داشتن رابطه با دیگران،حفظ دین و ایمان است و اگر این مسأله محقق نشود، داشتن روابط با دیگران نیز هیچ ارزشی نخواهد داشت.
همچنین به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(علیه السلام) مراسم قرائت زیارت عاشورا و مداحی شهادت باب الحوائج امام موسی کاظم(علیه السلام) توسط برادر بسیجی بهروز رجبی برگزار شد.
براساس این گزارش در حاشیه همایش عقیدتی سیاسی نمایشگاه کتاب آثار شهید مطهری با تخفیف 50 درصد برگزار گردید که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.


ارسال نظرات