مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان تبیین سیاستهای اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از کالای داخلی را از مسئولین خواستار شد.
کد خبر: ۸۶۷۰۷۶۸
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: حجت الله پاداش، در نشست خبری اصحاب رسانه در دهکده گردشگری ماندگار کوهپایه ، در رابطه با عملکرد و فعالیت های بسیج سازندگی اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی از سال ۷۹ به عنوان نخستین نهاد مرتبط بسیج و سپاه راه اندازی شد.

وی یادآور شد: جمعی از گروه های جهادی در ۳۱ شهریور سال ۸۹ خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و ایشان فرمودند که بسیج سازندگی و اردوهای جهادی را قدر بدانید زیرا میلیون ها نفر از آن بهره مند می شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان سپس به فعالیت ها و عملکرد این سازمان در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی در راستای فعالیت های عمرانی و محرومیت توانسته با همت نواحی مقاومت، اقشار و جهادگران عرصه جهاد و شهادت تحت عنوان اردوهای جهادی و هجرت برنامه هایی را در مناطق محروم انجام دهد.

پاداش درابتدا به اردوهای دانش آموزی اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۴ هزار و ۹۱۶ دانش آموز در اوقاف فراغت خود به فضاسازی، لوله کشی ، رنگ آمیزی، حیاط سازی و برنامه های فرهنگی و عقیدتی با هماهنگی سازمان بسیج دانش آموزی پرداختند.

وی عنوان کرد: اردوهای جهادی ۱۰ روزه را با سازمان بسیج دانشجویی و طلاب برگزار می کنیم و سال گذشته ۸ هزار و ۸۰۹ نفر بالغ بر ۲۰۰ گروه جهادی را سازماندهی کردیم .

پاداش همچنین در بخش بسیج مهندسین کشاورزی و صنعت و معدن خدماتی که در مناطق محروم انجام شده را بالغ بر ۸۵۸ نفر اعلام کرد.

وی به اردوی یک روزه حلقه های صالحین اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۸۹ نفر در قالب ۶۸۰ حلقه در امر خدمات رسانی از جمله جمع آوری محصول، هرس درختان، واکسیناسیون، لوله گذاری و مرمت قنوات فعالیت داشتند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان از راه اندازی ۲۰۰ شبکه به همت بسیج کشاورزی در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول، بروز کردن کشاورزی در افزایش تولید و بالا بردن امنیت غذایی در سال گذشته در مناطق محروم خبر داد.

پاداش در بحث افزایش موالید به ۶۴۶ مورد در پایگاه های متفاوت اشاره کرد و بیان داشت: در پروژه های محرومیت زدایی که در اقشار مختلف بسیج صورت گرفته ۱۴۴ پروژه در سال گذشته انجام شده است.

وی ۸۸ پروژه را مربوط به احداث و مرمت دانست و گفت: ساخت ۶ خانه عالم، ۳۰ دستگاه مهدیه و حسینیه، ۸ مورد مرمت و بازسازی گلزار شهدا ، ساخت ۵ مدرسه، ۶ سرویس بهداشتی، مرمت ۵ قنات و سیل بند در روستای رمشک از توابع قلعه گنج و همچنین ساخت ۷ خانه برای محرومین تحت نهادها کار انجام شده است.

پاداش با بیان اینکه ۱۱ پایگاه مقاومت به مرحله افتتاح و اجرا رسیده است ، بیان داشت: ۶۰ پایگاه مقاومت از طرف سازمان بودجه حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: با استفاده از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی و با اعزام ۲۲۸ تیم به ۷هزار نفردر زمینه ویزیت و مشاوره های پزشکی رایگان ارائه خدمات شده است.

پاداش همچنین با اشاره به برپایی دو بیمارستان صحرایی در سال گذشته برای کمک به محرومان و نیازمندان اظهار داشت: در راستای رویکرد اصلی برنامه های بسیج سازندگی همواره به فعالیت های محرومیت زدایی و خدمت رسانی نگاه ویژه ای خواهیم داشت.

وی همچنین در زمینه اقتصاد مقاومتی اذعان داشت: اقتصاد مقاومتی یک طرح کلی است که با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری نقشه راه بزرگی ست که باید به برنامه های گوناگون تبدیل شود.

پاداش با تاکید براینکه هدف از اقتصاد مقاومتی پیشرفت اقتصادی کشور است، عنوان کرد: مسئولین، صاحبان فکر و دلسوزان باید تصور درستی از این حرکت بزرگ داشته باشند تا مردم مطمئن شوند که این کار انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج مستضعفین از سال ۹۲ به سمت و سوی پیاده سازی گفتمان مقام معظم رهبری رفته است به دو نگاه در این مجموعه اشاره کرد و گفت: یک نگاه می گوید که از ظرفیت های درون کشور باید درست استفاده شود و نگاه دیگر اینکه استفاده از اقتصاد با کمک از خارج که متاسفانه امروز شرایط کشور به ما نشان داد که نگاه دوم یک نگاه غلط است.

پاداش همچنین با اشاره به فرمایشات رهبری در بخش اقتصاد مقاومتی در این زمینه تصریح کرد: الان حوزه کار و عمل است و سیاست های اقتصادمقاومتی در سال ۹۲ ابلاغ شد اما قبل از این بسیج به صورت عملیاتی ورود و از سال گذشته به سمت صنایع تبدیلی در روستاها پیش رفته و امسال رویکردش در چند حوزه است و بنا دارد افزایش گروه های جهادی به دو برابر و بالغ بر ۶۲ هزار نفر به کارگیری نماید.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان ضمن تاکید بر ضرورت تبیین سیاستهای اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای داخلی علی الخصوص کالای استانی  در پایان از مسئولین خواست تا در سال اقدام و عمل از گروه های هجرت و جهادی برای برطرف کردن محرومیت در مناطق محروم و تلاش در برطرف نمودن موانع تولید صنایع تبدیلی از جمله صنایع کوچک، خورد و راکد با استفاده از ظرفیتهای مغفول مانده حمایت نمایند.

انتهای پیام / ت

ارسال نظرات