خبرهای داغ:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون بیش از 735 هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان سراسر استان خریداری شده است.
کد خبر: ۸۶۷۰۸۵۰
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

محمد قاسمی نژاددر گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، منطقه خوزستان، اظهار کرد: 384 هزار هکتار اراضی آبی گندم و 152 هزار هکتار اراضی گندم دیم در استان وجود دارد و تاکنون در مجموع بیش از 725 هزار تن گندم خریداری شده است.

وی افزود: به علت عدم بارندگی از 14 دی ماه تا 24 اسفند ماه سال گذشته، فقط 50 هزار هکتار از مزارع گندم دیم قابل برداشت هستند و مابقی آن به صورت کامل نابود شدند.

قاسمی نژاد عنوان کرد: اراضی زیر کشت کلزا در استان تقریبا 12 هزار هکتار بوده است که تاکنون بیش از 10 هزار تن کلزا از سطح این اراضی خریداری و در مجموع در سراسر کشور 11 هزار تن کلزا خریداری شده است که بیش از 90 درصد آن به خوزستان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه سیلاب و بارش‌های اخیر موجب آسیب‌‌دیدگی بخش عمده‌ای از مزارع کلزا شد، خاطرنشان کرد: 25 هزار هکتار از سطح 35 هزار هکتار جو آبی و 50 هزار هکتار از سطح 80 هزار هکتار جو دیم برداشت شده است و به علت اینکه جو در استان خریداری نمی‌شود، نمی‌توان مقدار دقیقی از میزان برداشت ارائه داد اما در استان قطعا به 150 تا 160 هزار تن محصول جو دست خواهیم یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها