پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز ماما:

ماماها بازوان توانمند طرح تحول سلامت هستند

ماماها به عنوان بازوهای پرتوان اجرای طرح تحول نظام سلامت در دو سال گذشته است.
کد خبر: ۸۶۷۰۸۶۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز ماما آمده است:

روز جهانی ماما فرصت مناسبی است برای نگاهی دوباره به جایگاه مامایی در نظام سلامت کشور، ارزیابی آنچه تا کنون رخ داده و برنامه ‌ریزی برای پیمودن راهی که پیش رو داریم.

بدون همکاری ارزشمند و دلسوزانه ایشان، مسیر اعتلای سلامت مادر و نوزاد این چنین طی نمی‌ گردید. شاهد این موفقیت را در کاهش سزارین و میزان مرگ و میر مادر و افزایش آمار زایمان طبیعی و سلامت نوزاد به خوبی می‌ توان مشاهده کرد.

این روز را به تمامی ماماهای سخت کوش و دلسوز کشور تبریک عرض می‌ نمایم و تاکید می کنم تقویت آموزش در این حوزه و تربیت نیروی مامایی کارآمد، توانمند و قادر به انجام خدمات چند پیشه باید در دستور کار قرار گیرد. انجام این مهم در دانشکده ‌ها و بیمارستان ‌های آموزشی و با حضور اساتید مجرب می‌ تواند سلامت مادر و نوزاد را در دورترین و محروم ترین نقاط کشور تضمین نماید.

پشتیبانی ‌های بیمه ‌ای از خدمات مامایی نیز از دیگر اقدامات لازم در این عرصه است، که به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده تضمین کننده سلامت مادران و نوزادان خواهد بود.

امیدوارم در سال جاری که با نام بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) شروع شده و خاتمه می ‌یابد، با یاری خداوند منان و تلاش بیش از پیش همکاران ماما، بتوانیم شاهد پیشرفت و توسعه برنامه های مامایی در کشور باشیم.

ارسال نظرات