مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:
دیار غواصان دریادل زنجان میزبان 44 شهید فرهنگی است؛ شهدا درس عشق و ایثار را به بشریت دادند.
کد خبر: ۸۶۷۰۹۰۳
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ضمن تسلیت سالروز شهادت معلم مجاهد و ایثارگر شهید مرتضی مطهری و همچنین تبریک هفته معلم به آموزگاران توانمند کشور و به خصوص استان زنجان، گفت: معلمان و فرهنگیان نه تنها در سنگر‌های آموزش خود یعنی مدارس خوش درخشیده‌اند بلکه در جبهه‌های حق علیه باطل نیز مردانه حضور یافته و در سنگر‌های خود دشمن را از پا درآوردند.

علی کاظمی با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاء است، افزود: معلمی یک شغل معمولی نیست چراکه بسیارند افرادی نخبه و بزرگ که پیشرفت خود را مدیون راهنمایی‌ها و تلاش‌های معلمان و استادان خود می‌دانند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان معلمان را شمعی سوزان نام برده و اظهار کرد: معلمان همچون شمع ذره ذره می‌سوزند و آب می‌شوند تا دانش‌آموزان از گرمای آنان آینده روشنی برای خود بسازند.

مدیرکل بنیاد استان زنجان شهدا و ایثارگران را معلمانی غیور و دریادل خوانده و بیان کرد: شهدا معلمانی هستند که درس عشق و ایثار را برای همیشه به بشریت نشان دادند.

کاظمی خاطرنشان کرد: امروز استان زنجان 3 هزار شهید والامقام، 7 هزار جانباز و 589 آزاده را در کارنامه خود به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی جای داده است

وی با اشاره به اینکه استان زنجان 44 شهید فرهنگی دارد، گفت: 40 نفر از این شهدا معلم بودند که از این تعداد 24 شهید از شهرستان زنجان، 9 شهید از شهرستان ابهر، 5 شهید از شهرستان خدابنده و 2 شهید نیز از سایر شهرستان‌ها هستند.

وی با بیان اینکه 419 شهید دانش‌آموز در استان زنجان داریم، اضافه کرد: از این تعداد 322 نفر از شهدای دانش‌آموز شهرستان زنجان، 53 نفر شهدای شهرستان ابهر، 35 نفر از شهدای شهرستان خدابنده و 9 نفر نیز از شهدای شهرستان ماهنشان هستند.

ارسال نظرات