امام جمعه ابهر با بیان اینکه معلمان و روحانیون خود می‌سوزند تا به دیگران زندگی و حیات ببخشند، گفت: بزرگترین افتخار معلمان این است که کارشان کار خدایی است
کد خبر: ۸۶۷۰۹۱۸
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه ابهر در دیدار با فرهنگیان شهرستان ابهر با اشاره به اینکه انکار نقش معلمان انکار نقش خورشید است که امکان ندارد، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند نقش معلمی را ایفا کند چرا که معلم انسان‌ساز و روح‌پرور است.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه پناهگاه و ماوای مردم در طول دهه‌های گذشته معلمان و روحانیون بوده‌اند، افزود: معلمان و روحانیون خود می‌سوزند تا به دیگران زندگی و حیات ببخشند.

وی اظهار کرد: بزرگترین افتخار معلمان این است که کارشان کار خدایی است

امام جمعه ابهر خاطرنشان کرد: هر کس برای الگو بودن برای دیگران باید خود عامل به حسنات و اعمال نیکو باشد تا تاثیر کلام و رفتار خود را در بین مردم از دست ندهد.

رحیمی با تاکید بر لزوم رعایت ادب و اخلاق در ارتباطات انسانی به ویژه در برخورد با دانش‌آموزان تصریح کرد: همه حرکات و سکنات معلمان زیر ذره‌بین دانش‌آموزان و آحاد جامعه بوده و همین موضوع مسئولیت معلم را در جامعه دو چندان می‌کند.

در ادامه این جلسه مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر با اشاره به اینکه کلید پیشرفت و توسعه کشور در دستان معلمان است، گفت: بزرگترین سرمایه‌های اصلی هر کشور فکر و اندیشه است که از طریق تربیت آموزش دانش‌آموزان توسط معلمان فداکار در بستر مدارس قابل تحقق است.

موسی رضایی بالاترین جایگاه مرجع و اعتماد عمومی جامعه را معلمان خواند و افزود: معلمان منشا بروز تحولات موثر و ماندگار در جامعه هستند.

وی تاکید کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ تکریم و گرامیداشت مقام معلم وظیفه عمومی است.

گفتنی است، همزمان با هفته معلم موسی رضایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر به همراه معاونان و کارشناسان اداری، معاونان و مربیان پرورشی مدارس و مسئولان بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزان با حضور در دفتر حجت‌الاسلام رحیمی امام جمعه ابهر با وی دیدار کردند و در پایان مراسم نیز به رسم یادبود هدایایی از طرف امام جمعه به معلمان اهدا شد.

ارسال نظرات