خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان با بیان اینکه شریعت مقدس اسلام دارای سه بخش عقاید، محیط و علم است،گفت: در بخش عقاید باید خداوند متعال را بشناسیم درصورتی که ذات مقدس خداوند متعال قابل شناختن نیست و بشریت قادر به شناخت خداوند نیست.
کد خبر: ۸۶۷۰۹۲۳
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان ؛ آیت الله محمد رضا میبدی پیش از ظهر امروز در دیدار با پاسداران سپاه ناحیه گرگان اظهار داشت: بخش بزرگی از هدایت بشر علم است انسان با علم، استعداد و فهمی که از پدر و مادرش به ارث برده است می تواند به تکامل برسد.

وی با بیان اینکه دومین بخش شریعت اسلام محیط است که بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: محیط، انسان را میسازد و انسان به واسطه محیطی که در آن زندگی میکند ساخته میشود بدین ترتیب محیط بسیار تاثیرگذار است اگر در جویبار کثیف عبور کنیم به طبع آلوده خواهیم شد.

آیت الله میبدی ابراز داشت: چیزی که وارد ذهن انسان شد به راحتی از ذهنش خارج نمیشود اگر جوانان به سمت ماهواره و رسانههای غربی بروند و از دوران کودکی نتوانیم آنها را درست هدایت کنیم دیگر نمیتوان از ذهنشان دور کنیم و به ضلالت و گمراهی کشیده میشوند.

مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان با بیان اینکه سومین بخش از شریعت اسلام که تکامل انسان با آن کامل میشود علم است، تصریح کرد: تعلیم و تعلم نقش بسیار مهمی در تعامل انسان دارد جوانان و نوجوانان که در دبیرستانها و دانشگاهها تحصیل میکنند تحت تاثیر خوب و بد آن میشوند و برنامه ما باید برنامههای درستی باشد تا جوانان به خوبی مسائل را درک کنند.

وی با اشاره به اینکه اخلاق جزو ذات انسان است و برگشتن از اخلاق کار بسیار مشکلی است، اظهار داشت: تغییر در رفتار بسیار مشکل است ولی امکان پذیر می باشد و انسان با تمرین و ممارست میتواند این مسائل را تغییر دهد .

آیت الله میبدی اذعان داشت: دو نوع توحید علمی و توحید عملی داریم که درواقع توحید در کنار علم و عقیده انجام میگیرد زیرا علم بدون عقیده و بالعکس آن باعث گمراهی میشود.

مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان با بیان اینکه خداوند برای هرچیز الگویی قرار داد و برای اخلاق نیز رسول اکرم را الگو و اسوه جهانیان قرار داد، افزود: نزدیکترین حالتی که انسان میتواند با خداوند ارتباط برقرار کند سجده است و بسیار پسندیده است اگر سجده را طولانی کنیم اما در نماز جماعت وقتی به امام جماعت اقتدا می کنیم نباید سجده را طولانی کرد.

وی با اشاره به اینکه نماز، آغاز هر چیز است و نباید نماز را سست بشماریم، تاکید کرد: بعد از نماز خدمت به مستضعفین بالاترین خدمتهاست و بدون مرتکب شدن به معصیت و گناه دلها را شاد کنید که 2 نعمت است که کسی نمیتواند به درستی درک کند صحت و سلامتی انسان و ایجاد آرامش در جامعهای که در آن زندگی میکنیم.

آیت الله میبدی با گرامیداشت هفته معلم و استاد شهید مطهری گفت: هفته معلم نباید فقط تشریفات باشد برنامهریزی و عمل باید صورت گیرد در غیر اینصورت بی فایده است.

مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان تصریح کرد: هفته معلم بنا به شخصیت بزرگ علامه مطهری که در زمان خودش هنر بزرگی انجام داده است و به نقل از بزرگان اگر حرفهای مطهری نبود سخنان طباطبایی را نمیفهمیدیم زیرا در زمان شهید مطهری زمان کمونیست بود و رابطه با مردم آن زمان بسیار مشکل بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها