کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «بسیج»:
علیرضا حیدری گفت: این سوال مطرح است اگر برجام خوب بوده چرا از نقد آن ترس دارند؟ این منش دولت که قبل از برجام می‎گفت انتقاد نکنید هنوز چیزی مشخص نیست، بعد از برجام نیز هم می‎گوید برجام تمام‌شده در مورد آن صحبت و نقد نکنید، روش غلطی است.
کد خبر: ۸۶۷۰۹۳۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
علیرضا حیدری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اظهارات اخیر محمدباقر نوبخت که گفته بود "کسانی که در برجام ایجاد تشکیک می کنند، در همان صفی قرار گرفتند که تندروهای امریکا و اسرائیل ایستاده اند و با همان نگاه به برجام نگاه می کنند" اظهار داشت: شخص رئیس‎جمهور و برخی آقایان دولتی مثل نوبخت ناچار هستند از برجام حمایت کنند؛ چون تمام مشکلات کشور را به برجام گره‌زده‌اند و اکنون خودشان هم متوجه شده‎اند که این قابلیت را ندارد که مشکلات کشور را حل کند، ناگزیر فرافکنی می‎کنند و به تعریف از آن می‎پردازند و ازنظر آن‌ها افرادی که خوبی‎های برجام را نمی‎بینند مشکل‌دارند.

حیدری در ادامه افزود: دولت تمام تخم‎مرغ‎های خود را در سبد مذاکرات گذاشته و اکنون‌که این سبد افتاده و تخم‎مرغ‎های آن‌ها یکی‌یکی شکسته، کاری از دست او برنمی‎آید و ناچار به توجیه آن با عبارات مختلف می‎پردازد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اظهارات برخی مسئولین مبنی بر بی‌نتیجه بودن برجام گفت: اظهارات آقایان دولتی دیگر در کنار اظهارات آقای نوبخت مبنی بر بی‌نتیجه بودن نشان از اختلاف در بدنه دولت دارد و این اختلافات در بدنه دولت نیز نشان می‎دهد که آن‌ها تا یک حدی می‎توانند فشار ناشی از افکار عمومی را تحمل کنند.

حیدری عنوان کرد: اشتباه استراتژیک دولت بود که مرتفع شدن همه مشکلات حتی آب خوردن مردم را هم به برجام وابسته کرد و بیان می‎کرد تمام مشکلات ایران اقتصادی بوده و تمام مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم است و همه تحریم‌ها نیز مرتبط به هسته‎ای است، درحالی‌که به این صورت نبود.

وی ادامه داد: دولتمردان حامی برجام وقتی این حلقه را کنار هم می‎چینند در آن زمان که حلقه آخر که مذاکرات است به نتیجه نرسید درنهایت ناچارند آن حلقه را برای مردم توجیه کنند و تمام این زنجیره‎ای که او طی کرده از طرف مردم زیر سوال می‎رود.

این کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه تاکید کرد: این سوال مطرح است اگر برجام خوب بوده چرا دولت از نقد آن ترس دارد؟ این منش دولت که قبل از برجام می‎گفت انتقاد نکنید هنوز چیزی مشخص نیست، بعد از برجام نیز هم می‎گوید برجام تمام‌شده در مورد آن صحبت و نقد نکنید، روش غلطی است.
ارسال نظرات