خبرهای داغ:
منتخب مردم سنقر و كليايي:

مهمترين اولويت مجلس دهم توجه به بحث اقتصاد مقاومتي است

منتخب مردم سنقر و كليايي در مجلس دهم گفت: مهمترين اولويتي كه بايد در دستور كار نمايندگان مردم در مجلس دهم قرار گيرد توجه به بحث اقتصاد مقاومتي مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب است.
کد خبر: ۸۶۷۰۹۶۰
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
سيدجواد حسيني كيا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سنقروکلیایی گفت: امسال بايد به صورت جدي وارد مرحله عملياتي كردن اقتصاد مقاومتي شويم چرا كه به نظر مي رسد مهمترين راه نجات اقتصاد كشور همين موضوع باشد.
وي راه توسعه و پيشرفت اقتصادي كشور را عملياتي كردن شعار اقتصاد مقاومتي عنوان و تاكيد كرد: انتظار از بيگانگان داشتن دردي را از ما دوا نمي كند و نبايد منتظر اقدام ديگران باشيم.
وي همچنين افزايش همدلي ميان دولت و مجلس را از ديگر برنامه هايي عنوان كرد كه بايد در دستور كار منتخبان مردم در مجلس براي افزايش اقتدار كشور قرار گيرد.
منتخب مردم سنقروكليايي در ادامه به موضوع برجام اشاره و اظهار كرد: با وجود اينكه كشورمان به تعهدات خود عمل كرده اما متاسفانه تاكنون واكنش مناسبي از سوي طرف مقابل به برجام صورت نگرفته است.
وي تاكيد كرد: با اين وجود همچنان بايد تعامل خود را با كشورهاي دنيا حفظ كنيم و روابط ديپلماتيك ما ادامه داشته باشد چرا كه اساس جمهوري اسلامي نيز هم افزايي و گفت و گو با دنياست.
حسيني كيا در ادامه افزود: كرمانشاه يكي از قطب هاي كشاورزي كشور محسوب مي شود و در استان اين قطبيت در اختيار سنقر و كليايي است و اين شهرستان مي تواند به يكي از مناطق آزاد كشاورزي تبديل شود.
وي اظهار كرد: وجود سدهاي قشلاق، جاميشان و سليمانشاه باعث شده تا كشاورزي رونق خوبي در شهرستان سنقر و كليايي داشته باشد.
وي يكي ديگر از ظرفيت هاي سنقر و كليايي را دامپروري عنوان كرد و افزود: متاسفانه بنا بر دلايلي اين صنعت در شهرستان مورد تهديد قرار گرفته كه بايد اقدام هاي لازم براي احياي آن انجام گيرد.
منتخب مردم سنقر و كليايي با بيان اينكه نخود و آفتابگردان اين شهرستان در نوع خود برند محسوب مي شود، گفت: ظرفيت گردشگري و صنايع دستي از ديگر مزيت هايي است كه اين شهرستان داراست.
وي با بيان اينكه صنعت گاوداري و مرغداري سنقر و كليايي نيز از ظرفيت بالايي برخوردار است، گفت: متاسفانه به دليل كم توجهي ها صنعت گاوداري تعطيل شده و صنعت مرغداري نيز در آستانه ورشكستگي قرار دارد.
حسيني كيا با بيان اينكه سنقر و كليايي بيشترين معادن سنگ استان كرمانشاه را در اختيار دارد، گفت: از اين ظرفيت عظيم نيز به خوبي استفاده نشده است.
وي توجه ويژه به بخش كشاورزي، تقويت روستاها براي مهاجرت معكوس (شهر به روستا) و پرداخت تسهيلات به كارآفرينان را از جمله اموري دانست كه در آينده آنها را پيگيري خواهد كرد.
وي افزايش امنيت منطقه براي رونق صنعت دامپروري، ايجاد حلقه ارتباطي بين فرهيختگان مراكز علمي و دانشگاهي با بازار كار، استفاده بهينه از ظرفيت عظيم نيروي انساني منطقه، تلاش براي حضور سرمايه گذاران در شهرستان و اجراي بزرگراه كربلا را از ديگر اقدام هايي عنوان كرد كه پيگيري خواهد كرد.
حسيني كيا در ادامه با بالا دانستن ظرفيت هاي كرمانشاه، تدوين برنامه مناسب براي بهره گيري از اين پتانسيل را نياز امروز استان دانست و گفت: بايد با اتكا به مديران بومي شرايطي فراهم كنيم كه كرمانشاه در تمامي بخش ها پيشرفت كند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار