مدیر مركز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، دلیل تعویق زمان افتتاح جشنواره شعر و داستان جوان سوره را كه پیش‌تر اردیبهشت ماه اعلام شده بود، درخواست دانشجویان به دلیل تغییر زمان امتحانات دانشگاه‌ها عنوان كرد.
کد خبر: ۸۶۷۰۹۶۳
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری، علی قربانی مدیر مركز محافل و جشنواره های حوزه هنری در خصوص تعویق زمان برگزاری چهاردهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره گفت: به دلیل تغییر زمان امتحانات دانشگاه ها و موكول شدن آن از تیرماه به اردیبهشت و همچنین تقاضای تعداد كثیری از دانشجویان مبنی بر مشاركت حداكثری در این جشنواره، دبیرخانه در نظر گفت تا زمان برگزاری آن را به تیرماه موكول كند.


 وی در این خصوص خاطرنشان كرد: یكی دیگر از دلایلی كه باعث شد تا این جشنواره را در اردیبهشت برگزار نكنیم، درخواست بسیاری از نویسندگان و شاعران جوان شركت كننده برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی كتاب بود.


قربانی برگزار شدن جشنواره شعر و داستان جوان سوره  را در استان های مختلف در راستای مشاركت حداكثری هنرمندان استان ها عنوان كرد و گفت: با توجه به تقاضاهای متعددی كه از استان‌های مختلف مبنی بر برگزاری این جشنواره داشتیم، در نظر گرفتیم تا دوره چهاردهم را در استان زنجان كه استعدادهای ادبی خوبی دارد، برگزار كنیم.


وی در پایان اظهار داشت: این جشنواره به دلیل منطبق بودن با مأموریت ها و اهداف عالی حوزه هنری، ایجاد محدودیت سنی در شركت هنرمندان  و اختصاص ویژه  به حضور جوانان كه وجه بارز این جشنواره به شمار می رود، همواره توانسته نگاه هنرمندان جوان را به خود داشته باشد كه نمونۀ بارز آن را در ارسال تعداد3381 اثر در دو بخش شعر و داستان به دبیرخانه می بینیم.


گفتنی است، افتتاحیه و معرفی نفرات برگزیده چهاردهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره با دبیری علمی مجید سعدآبادی در بخش شعر و سارا عرفانی در بخش داستان، تیرماه 1395 در استان زنجان برگزار می‌شود.
 

ارسال نظرات