خبرهای داغ:
مدیرکل ارشاد استان کرمانشاه گفت: هفته قرآن و عترت از شنبه هجدهم اردیبهشت ماه در استان کرمانشاه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۰۹۸۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ابراهیم رحیمی‌زنگنه در نشست خبری که امروز در اداره ارشاد کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه هفته قرآن و عترت امسال در هشت استان از جمله کرمانشاه برگزار می‌شود اظهار داشت: مراسم افتتاحیه این هفته روز شنبه ساعت 11 با حضور مسئولان کشوری و استانی و مسابقات قرآنی نیز در سالن شماره دو هم‌زمان برگزار می‌شود.

مدیرکل ارشاد استان کرمانشاه با بیان اینکه جشنواره‌ها و همایش‌های مختلفی به مناسبت این هفته در استان کرمانشاه برگزار می‌شود عنوان کرد: جشنواره هنرهای تجسمی قرآنی، صنایع دستی قرآنی، جشنواره فیلم‌نامه‌نویسی قرآنی، جشنواره سرودها و نغمات قرآنی، تئاتر خیابانی، نمایشنامه‌نویسی، همایش تجلی قرآن و حدیث در آیینه شعر فارسی و کردی کرمانشاه از جمله این جشنواره‌ها است.

رحیمی‌زنگنه درباره مکان برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف گفت: نمایشگاه صنایع دستی در ورودی مجتمع انتظار، جشنواره هنرهای تجسمی در کتابخانه کلهر، همایش تجلی قرآن و حدیث در آیینه شعر فارسی و کردی کرمانشاه در تالار وحدت، نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار قرآنی در مسجد آیت‌الله معتضدی و جشنوراه فیلم‌نامه‌نویسی در مجتمع شهید آوینی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اختتامیه قرآن و عترت پنجشنبه 23 اردیبهشت ماه در مجتمع انتظار برگزار می‌شود اظهار کرد: در این مراسم از فعالان قرآنی و برگزیدگان جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف که مورد داوری قرار گرفته‌اند تقدیر می‌شود.

مدیرکل ارشاد استان کرمانشاه با بیان اینکه 1200 اثر در قالب جشنواره‌های مختلف به دبیرخانه ارسال شده است افزود: محافل انس با قرآن کریم به مناسبت این هفته در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود که ده‌ها مورد آن مربوط به شهر کرمانشاه است.

رحیمی‌زنگنه با اشاره به اینکه استانداری، شورای شهر و ادارات عضو شورا ی توسعه قرآنی در برگزاری این هفته همکاری دارند گفت: هدف از برگزاری هفته قرآنی اشاعه و گسترش فرهنگ قرآنی و انتشار نسیم و عطر قرآن در سراسر استان است.

ارسال نظرات