حسن بلندیان با بیان اینکه در بند 1 سیاست اقتصاد مقاومتی اشاره به مشارکت آحاد مردم در حوزه اقتصاد مقاومتی است افزود: خطای راهبردی در این است که دولتمردان اقتصاد مقاومتی را با رویکرد دولتی می‎بینند و مشارکت مردم دیده نمی شود.
کد خبر: ۸۶۷۱۰۲۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

 حسن بلندیان کارشناس مسائل اقتصادی و  مسئول جامعه بسیج مهندسین استان یزد در گفتگو  با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: سیاست ابلاغی مقام معظم  رهبری در سال 92  اعلام می‎شود با وجود اینکه بیش از دو سال گذشته است انتظار می‎رود که برخی از بندهای این سیاست ابلاغی اجرایی شده باشد اما نه تنها اجرایی نشد بلکه وقتی به برخی مسوولان استانی و کشوری مراجعه می‎کنیم با این ابلاغیه هیچگونه آشنایی نداشته و مفاد بندهای اقتصاد مقاومتی برای بسیاری مسوولان جا افتاده نیست.

وی با بیان اینکه در بند 1 سیاست اقتصاد مقاومتی اشاره به مشارکت آحاد مردم در حوزه اقتصاد مقاومتی است افزود: خطای راهبردی در این است که دولتمردان اقتصاد مقاومتی را با رویکرد دولتی می‎بینند و مشارکت مردم دیده نمی شود.

بلندیان خاطر نشان کرد: رهبری انقلاب در سال جدید به صورت موکّد و تکلیفی که از  شدّت و حدّت بیشتری برخوردار بوده است لزوم اجرایی نمودن حرکت اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند ولی عملکردها منطبق بر محتوا و  روح سیاست ابلاغی نیست.

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: در بند 20 سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی آمده است که  مسوولین مکلّف هستند  به اینکه با روحیه جهادی و انقلابی به فعالیت بپردازند و اشخاص و شرکت‎هایی که در راستای اقتصاد مقاومتی  موفقیت هایی داشتند نشان لیاقت اقتصاد مقاومتی ارائه شود.

وی در ادامه افزود: تعداد بسیاری بنگاه اقتصادی وجود دارد که بدون دستورات دولتی و پاداش دولتی موفقیت هایی را نائل آمدند و در ریل اقتصاد مقاومتی حضوری شایسته دارند ولی باز هم مسوولان استانی نادیده گرفته و هیچ گوشی نشنید و با بی توجهی عبور کردند.

ارسال نظرات