خبرهای داغ:
منصوری:

قاتلان شهید مطهری متأثر از «اسلام انقلابی» نبودند/ «فرقان» آلت دست آمریکا بود

جواد منصوری در واکنش به سخنان امروز روحانی گفت: اساس انتساب فرقان به اسلام انقلابی، یک اشتباه بزرگ است. مگر می‌توان ادعا کرد من مسلمانم و به یک حرکت سازنده، جهادی و مستمر اعتقاد نداشت؟
کد خبر: ۸۶۷۱۰۹۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج،جواد منصوری با اشاره به سخنان امروز رییس‌جمهور درباره ماهیت  قاتلان شهید مطهری گفت: این‌که آیا گروهک «فرقان» طرفدار اسلام انقلابی بوده یا نه؛ محل بحث است. اما به‌طور قطع می‌توان گفت شهادت استاد مطهری به امر امریکا بوده است.

 وی در خصوص ریشه‌ی عبارت «اسلام انقلابی» گفت: عبارت اسلام انقلابی برای اولین بار توسط برخی بزرگان در انقلاب مطرح و پیگیری شد تا این‌که به انقلاب اسلامی رسیدیم. بنابراین تصور این‌که تفکرات اسلام انقلابی ایجادکننده‌ی گروهک فرقان بوده، یک اشتباه تاریخی بزرگ و البته یک انحراف است. فرقان هیچ وقت تفکر اسلام انقلابی نداشت. آنها عملاً تفکرات اسلام انحرافی و التقاطی را نمایندگی می‌کردند.

 عضو ارشد مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ادامه افزود: عملکرد گروه فرقان بر اساس اسلام نبود. در هیچ جای اسلام این‌گونه رفتارهایی را که آن‌ها داشتند، مطلقاً وجود ندارد. اما این‌که فرقان این افکار را دقیقاً‌ از کجا آورده بودند، محل بحث است. اما این‌که اقدامات آنها توسط چه جریانی خط داده می‌شد و در راستای منافع چه جریانی بود، مسئله دیگری است. به طور قطع می‌توان گفت از ابتدا تا انتها فرقان دقیقاً در راستای منافع آمریکا حرکت می‌کرد  و کمترین ارتباطی با اسلام و انقلاب نداشت.

 منصوری شهادت حاج ترخانی و حاج مهدی عراقی و شهید قرنی را بی ارتباط به اسلام و اسلام انقلابی دانست، و افزود: این اقدامات در راستای منافع آمریکا بود. آنها به دنبال این بودند تا چهره‌های موثر و سابقه‌دار و خدمتگزار و مخلص انقلابی را از انقلاب بگیرند. اساس انتساب فرقان به اسلام انقلابی، یک اشتباه بزرگ است. اسلام در ذات خود انقلابی است. مگر می‌توان ادعا کرد من مسلمانم و  به یک حرکت سازنده، بالنده، پویا و جهادی و مستمر اعتقادی نداشت؟! تمام اینها در کلمه انقلاب خلاصه می‌شود. بنابراین به نظر می رسد با سخنان امروز رییس جمهور با تامل بیشتری باید برخورد کرد.

 وی درباره ارتباط گودرزی موسس فرقان با موسوی خوئینی‌ها نیز گفت: در این مورد تا سند قطعی و یا تاثیرگذاری نداشته باشیم، نمی‌توان صحبت کرد. ولی این‌که جلسات موسوی خوئینی‌ها برای این گونه افراد که فقط به دنبال حرکات ماجراجویانه و آشوبگرانه و در واقع فتنه انگیزانه بودند؛ مطلب درستی است. آنها به نوعی افکار و عقاید خود را با ادبیات و اصطلاحات به کار برده شده در جلسات موسوی خوئینی ها تطبیق می‌دانند. گاهی نیز بخش‌هایی از سخنان مرحوم دکتر شریعتی را به صورت کاملا گزینشی انتخاب می‌کردند و مورد بهره‌برداری قرار می‌دادند. البته این مطلب در طول تاریخ بوده؛ که گروه‌هایی برای مقاصد خاص خود به صورت گزینشی و انحرافی و با توجیهات خاص عملکرد خود را موجه و قانونی جلوه دهند. در صورتی که لزوما تمام حرفهایشان درست نیست. مثلا در طول تاریخ خوارج تمام حرفها را با ایات قران می زدند، آیا به معنای این است که قران به معنای واقعی کلمه پیشوای اینها بود؟ یا اینها منحرف بودند و قران برایشان متشبث و مستمسک و توجیه گر شده بود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار