خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

دشمن تاکتیکش را تغییر داده است نه ماهیتش را

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه تغییر زمانه باعث تغییر تکلیف می شود، گفت: حوزه های علمیه خود را برای مقابله با بدل های دین واقعی آماده کنند، دشمن امروز تغییر رنگ و تاکتیک داده و ما باید این موضوع را درک کنیم.
کد خبر: ۸۶۷۱۱۰۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی پیش از ظهر امروز در جمع اساتید حوزه های علمیه استان اصفهان درمدرسه صدر بازار گفت: روحانیت شیعه نقش مهمی در دوران غیبت دارند و وظیفه پاسداری از بعثت و امامت بر عهده ایشان است. از زمان شیخ طوسی تا امام راحل این وظیفه بر عهده روحانیت بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) ادامه داد: در قرن جدید جهان شاهد پدیده های عجیبی بوده است و نقش ستارگانی مانند مطهری در برخورد با این پدیده‌ها پررنگ بود. وقتی در مسائل سیاسی موضوع تغییر کرد، تکلیف نیز تغییر می کند و این امر آگاهی و توجه می خواهد، بعد از انقلاب کبیر فرانسه اولین پدیده مهم رخ داد و آن این امر بود که بعد از ۱۰ قرن حاکمیت کلیسا عقل در برابر دین قرار گرفت و این اولین جریانی بود که برابر روحانیت ایستاد.

وی ادامه داد: جریان اصلاحات که با عنوان جدایی دین از سیاست به وجود آمد و سپس انقلاب مارکسیستی که ماده را به جای خدا قرار داد و این امر باعث گردید دین و مذهب کم رنگ شوند و در نهایت جریان ملی گرایانه به وجود آمد که وطن را به جای دین قرار داد به امر دین گریزی دامن زد و اگر روحانیت به موقع قد علم نمی کرد امروز خبری از اسلام نبود.

حجت الاسلام سعیدی اظهار داشت: بعد از انقلاب تحولات زیادی را شاهد بودیم و اگر آسیب ها را نشناسیم نمی توانیم به تکلیف خود عمل کنیم، امام راحل حاصل تلاش هزاران سال روحانیت را با ایجاد انقلاب اسلامی به منصه ظهور رسانید و استانداردهای رهبری مطلوب و حاکمیت دینی را پیاده کرد و امروز حوزه های علمیه وظیفه حفظ این استانداردها را دارند.

وی ادامه داد: امروز باید حوزه ها تشخیص بدهند که در چه موردی بحث می کنند و بحث اصلی درک درست است. امروز روحانیت باید متغیرها را در جامعه بشناسند و متناسب با شرایط اقدام کنند.

سعیدی خاطرنشان کرد: ما بعد از امام دچار گسست شدیم و باید به مواضع رهبری توجه بیشتری کنیم، هوشیاری رهبری می تواند ما را در این زمینه هدایت کند، گاهی مواضع مسئولین با مواضع رهبری فاصله زیادی دارد و امروز می بینیم که برخی مسئولین کرامت انسانی را مهم تر از دین می دانند و این امر با مواضع اسلام تداخل دارد، دشمن امروز تغییر رنگ و تاکتیک داده و ما باید این موضوع را درک کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات