خبرهای داغ:
موشکی که در یک ساعت به هر هدفی در سرتاسر جهان اصابت می‌کند
چین و روسیه اخیر موشک‌های فرا صوت ضد سامانه‌ دفاع موشکی آمریکا را با موفقیت آزمایش کرده‌اند، اقدامی که تهدید بالقوه‌ای علیه آمریکا محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۱۱۶۳
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، روسیه و چین اخیر موشک‌های  فرا صوتی را که قادر به رخنه به سامانه دفاع موشکی «تاد» (Terminal High Altitude Area Defense) است را با موفقیت آزمایش کرده‌اند و آنطور که کارشناسان نظامی چین می‌گویند این آزمایش موفقیت آمیز هشداری به ‌آمریکا است که قصد دارد سامانه دفاع موشکی تاد را در کره جنوبی مستقر سازد.


سامانه دفاع  موشکی تاد

تاد سامانه موشکی ضد بالستیک است که توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده‌است. موشک این سامانه کلاهک حمل نمی‌کند بلکه با انرژی جنبشی خود، موشک دشمن را نابود می‌کند. برد رادار آن 1000 کیلومتر، برد عملیاتی موشک 200 کیلومتر، سقف پرواز آن 150کیلومتر و سرعت آن 10٬080 کیلومتر بر ساعت است.

«هی گیسانگ » کارشناس امور دفاعی چین در دانشگاه علوم سیاسی و حقوق شانگهای در زمینه این سلاج جدید که از آن به «گلایدر موشکی» نیز یاد می شود, گفت: «موشک‌های فراصوت آزمایش شده از سوی روسیه و چین تهدید علیه آمریکا هستند که قصد برپایی سامانه دفاع موشکی تاد را در کره جنوبی دارد.»


موشک جدید دی اف زی اف چین

«لی جی» دیگر کارشناس نظامی چین در این زمینه گفت: «چین اخیرا سعی کرده از موشک "دی –اف ، زی- اف" برای هشدار به آمریکا مبنی بر این‌که ارتش  آزادی بخش خلق چین دارای سلاح قدرتمندی برای مقابله با سامانه دفاع موشکی تاد است، استفاده نماید.»

به نوشته اسپوتنیک، چین هفته گذشته هفتمین آزمایش موفقیت آمیز خود را در شلیک موشک دی اف- زی اف که برای مغلوب ساختن دفاع موشکی آمریکا طراحی شده است، اجرا کرد.

دی اف- زی اف موشک فرا صوت است که با سرعتی بین 5 تا 10 ماخ پرواز کرده  و سرعتش 5 تا 10 مرتبه از صوت بیشتر بوده  و قادر است به سامانه‌های دفاع هوایی آمریکا که متکی بر موشک‌های رهگیر هستند، رخنه نماید.

بر اساس این گزارش، این موشک هجومی فراصوت که در پنتاگون «WU-14» نام گرفته است، متشکل از راکتی است که به فضای بالایی جو زمین رفته و سپس  با موشک فاقد موتور که سرعت فرا صوت دارد‌ از آن رها می‌شود. چین این موشک فرا صوت را از مرکز پرتاب موشکی «وژایی» در مرکز این کشور شلیک نمود.

منابع غربی می‌گویند موشک دی اف – زی اف هنگامی که به 100 کیلومتری بالای زمین می‌رسد با جدایی از پرتاب کننده اش با حرکت خیزشی در مسیری مسطح  حرکت می نماید و سپس سرعتش به 10 ماخ رسیده و شتابش نیز 6400 کیلومتر تا 11200 کیلومتر در ساعت متغیر می‌شود. پرواز این چنینی این موشک را قادر خواهد ساخت نه تنها حرکت آیرو دینامیکی داشته باشد بلکه غیر قابل رهگیری شده و بردش نیز افزایش می‌یابد.  هرچند که مجهز شدن این موشک به کلاهک کلاسیک یا هسته‌ای در پرده‌ای از ابهام قرار دارد.

این موشک می‌تواند علیه اهداف دریایی بکار برده شود و بر اساس ارزیابی‌های مقام‌های اطلاعاتی آمریکا، موشک‌های فرا صوت دی اف- زی اف به عنوان سلاح هجومی راهبردی متعارف قادر به ضربه زدن به هرگونه هدفی در سرتاسر جهان ظرف یک ساعت هستند. پنتاگون از ژانویه سال 2014، زمان آزمایش نخست این موشک توسعه آن‌را به شدت تحت نظر دارد. وزارت دفاع چین آزمایش موشک دیگری به نام «دی اف -41» را  با بردی دست کم معادل 12 هزار کیلومتر در تاریخ 12 آوریل سال 2016 را نیز تایید کرده است.

به گزارش این منبع خبری، روسیه نیز در آوریل سال جاری دومین موشک فرا صوت خود را که «زیرکان 3ام 22 » نام دارد را آزمایش کرد.


موشک جدید ضد سامانه موشکی آمریکا

این سلاح به وسیله موشک بالستیک راهبردی «آر. اس-18 ای» که در ناتو به «اس. اس -16 » معروف است، از شرق روسیه موفقیت آمیز به فضا پرتاب شد. پیش بینی می‌شود تولید این سلاح روسی سال 2018 آغاز شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها