مبلغ حوزه در مراسم شهادت امام موسی کاظم(ع)در بافق:

نماز دانشگاهی است که در آن درس زندگی هدفمند داده می شود

زارع در مراسم شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: نماز، دانشگاهی است که در آن درس کنار گذاشتن تکبر، خودخواه نبودن، نظم، زندگی هدفمند و ... آموزش داده می شود.
کد خبر: ۸۶۷۱۲۳۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بافق، به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) مراسم سخنرانی با حضور "زهرا زارعی" از مبلغان حوزه برگزار شد.

در این جلسه "زهرا زارعی" ضمن بیان حدیثی از امام هفتم شیعیان با مضمون «وجدتُ علم الناس کُلُه فی أربع . أن تعرف ربّک ، أن تعرف ما صنع بک ، أن تعرف ما یرید منک ، أن تعرف ما یخرجک عن دینک» گفت: هر چیز مقدمه ای دارد و هر مکان نورانی برای وارد شدن به آن باید مقدمه ای را اجرا کرد بنابراین برای اقامه نماز نیز مقدماتی از جمله شناخت پروردگار، هستی، هدف انسان و ... لازم است.

زارعی افزود: پیامبر اسلام (ص) فرمودند: وقتی خدا نماز را واجب کرد و آلودگی بنده ها را دید فرمود: بنده آلوده حق ندارد به زیارت نماز مشرف شود چون نماز پاک است و حقیقتی دارد که یکپارچه نور است و ظلمت حق ملاقات نور را ندارد لذا فرمودند: قبل از اینکه وارد نماز شوید اول روشن شوید و بعد وارد منطقه روشنایی شوید چون اگر نورانی شدید می توانی در نماز حضور قلب پیدا کنید.

این مبلغ حوزه اظهار کرد: نماز یک دانشگاه است که در آن درس کنار گذاشتن تکبر، خودخواه نبودن، نظم، زندگی هدفمند و ... آموزش داده می شود. پس در وضو می آموزیم که باید تمام رفتارها و اعمالمان را پاک نگه داریم چرا که مواضع دنیا طلبی را با آب که نماد پاکی است می شوییم .

وی در همین رابطه به مواضع وضو و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: در وضو وجه که محل ارتباطات است شسته می شود و از آن می آموزیم ارتباطات پاک نگه داشته شود، دستها نماد قدرت است و به ما می آموزد که قدرت هایمان که در زن لطافت و در مرد زور بازو و زمختی است پاک نگه داشته شود و سر را مسح می کنیم بدان معنی که تفکراتتمان پاک بماند و پاها را مسح می کنیم تا قدم هایمان در راه نیک و پاک برداشته شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار