خبرهای داغ:
شبکه خبری الجزیره قطر می‌گوید که دخالت‌های رئیس‌جمهوری ترکیه در کار نخست‌وزیر سبب کناره‌گیری «احمد داوود اوغلو» از ریاست حزب و ریاست کابینه است.
کد خبر: ۸۶۷۱۲۹۳
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶

به گزارش  خبرگزاری بسیج، روز چهارشنبه چهارم می، احمد داوود اوغلو اعلام کرد که از پست خود در ریاست حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم) کناره‌گیری می‌کند.

روز پنجشنبه، جلسه مهم حزب عدالت و توسعه ترکیه به ریاست «احمد داوود اوغلو» تشکیل و در آن اعلام شد که کنگره فوق‌العاده اعضای حزب حاکم در 22 ماه می (2 خرداد) تشکیل خواهد شد و داوود اوغلو  در این کنگره دیگر برای ریاست حزب حاکم نامزد نخواهد شد.

شبکه خبری الجزیره با اشاره به این اتفاق نوشت: احمد داوود اوغلو خواستار برگزاری کنگره فوق‌العاده برای انتخاب رئیس جدید حزب شد. این اقدام به معنای استعفای او از ریاست حزب و ریاست کابینه است.

الجزیره نوشت: استعفای احمد داوود اوغلو اعتراض به دخالت‌های رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه در کار دولت و حزب بود.

خبرنگار الجزیره در آنکارا همچنین اعلام کرد که اختلاف داوود اوغلو و اردوغان بر سر میزان اختیارات است.

لغو اختیارات نخست‌وزیر در حزب

تحلیلگران ترکیه‌ای می‌گویند که کمیته اجرایی حزب حاکم ترکیه هفته گذشته [به دلیل همین اختلافات] اختیارات داوود اوغلو در تعیین مسئولان محلی حزب را از او سلب کرد؛ اقدامی که ضربه‌ای دردناک به اختیارات نخست‌وزیر بود.

سی‌ان‌ان ترک و ان‌تی‌وی، دو شبکه ترک‌زبان گزارش دادند که حزب حاکم دوم خرداد کنگره‌ای فوق‌العاده در حزب تشکیل می‌دهد تا رئیس جدید حزب را تعیین کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها