منتخب مردم لرستان درمجلس خبرگان رهبری:
منتخب مردم لرستان درمجلس خبرگان رهبری گفت: فرهنگ بعثت در انقلاب اسلامی تجلی یافته است
کد خبر: ۸۶۷۱۲۹۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت الله نیازی در جشن مبعث پیامبر اکرم (ص) که در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، با بیان اینکه امروز فرهنگ بعثت در انقلاب اسلامی نمود پیدا کرده است و این انقلاب موجب بیداری اسلامی شده است، اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامی به قدری قدرتمند است که می تواند بر جهان کفر و تزویر پیروز شود.

وی با اشاره به اینکه پیام اسلام به مسلمانان جهان این است که با وحدت بر روی مشترکات در برابر دنیای کفر متحد شوند، افزود: اگر عشق پیغمبر (ص)، امام صادق (ع) و خداوند را در دلمان پرتو افکن کنیم و در زیر سایه ولایت فقیه باشیم آن وقت هیچ خطری نمی تواند این کشور را تهدید کند.

نیازی از پیامبر اکرم (ص) به عنوان پایه گذار تمدن ها نام برد و افزود: پیغمبر (ص) آمد و تمدنی را ایجاد کرد که منجر به بیداری بشر از خواب غفلت شد. در واقع اگر پیغمبر نبود هیچ فضیلتی به وجود نمی آمد، اختراعی ثبت نمی شد و دانشمندی در دنیا روی کار نمی آمد و بشر در همان تفکر قرن وسطایی می ماند چون این تفکر حق اندیشه را برای انسان قائل نبود.

منتخب مردم لرستان درمجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیامبر (ص) در خصوص عظمت این عالم سخن گفت و فکر بشر را بیدار کرد، گفت: شهید مطهری زمانی در همین حوزه علمیه خرم آباد به مناسبت 17 ربیع الاول گفت که اگر پیغمبر(ص) نبود این بلندگوی جلوی دهان من هم نبود.

نیازی با بیان اینکه پیغمبر(ص) زمینه فرهنگ و دانش را یه وجود آورد و این تمدن به دنیا غرب سرایت کرد اضافه کرد: در دنیایی جدید که دچار فتنه شده است هیچ راهی نداریم جز اینکه به فرهنگ بعثت رجوع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه راه انداختن جنگ های نیابتی و قتل و عام مسلمانان هیچ ارتباطی با اسلاب ناب محمدی (ص) ندارد و در واقع این جنایت ها نشات گرفته از کفر جهانی است، تصریح کرد: بالاترین تجلی اعظم الهی در روز بعثت حاصل شد و با این حال دنیا اگر می خواهد روی خوش ببیند چاره ای نیست جزاینکه به این تجلی رجوع کند.

منتخب مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بعد از وقوع جنگ جهانی اول و دوم سازمان ملل که یک امام زاده بی معجزه است تاسیس شد و با این حال پس از گذشت 25 سال از تاسیس آن گفته شد که این سازمان اگر کاری از دستش بیاید حاصل کارش تنها تامین امنیت کشورهای صاحبان کارخانه های سازنده اسلحه است و در واقع امنیت در سایه اسلحه رابرای این کشورها تامین می کند؛ اما اگر دنیا می خواهد روی خوش به خود ببیند باید به فرهنگ بعثت به عنوان تجلی اعظم الهی رجوع کند.


لام به ذکر است؛ در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم خرم آباد و جمعی از علما و روحانیون این شهر برگزار شد تعدادی از شاعرا به شعرخوانی در زمینه مبعث پیامبر اکرم (ص) پرداختند.


ارسال نظرات