خبرهای داغ:
همزمان با هفته عقیدتی سیاسی؛

گروه کوهنوردی سپاه مرند به قله کمتال صعود کرد

خبرگزاری بسیج: همزمان با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی، گروه کوهنوردی سپاه مرند با هدف افزایش توان رزمی و آمادگی جسمانی به قله 3150متری کمتال صعود کرد.
کد خبر: ۸۶۷۱۳۱۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، مسئول تربیت بدنی این سپاه مرند که در این برنامه شخصا گروه را همراهی می کرد، گفت: صعود به قله ها و فتح بلندی ها تنها یکی از اهداف کوهنوردی است و همه آن نیست مبادا که در این راه دچار لغزش و اشتباه شویم و اهداف ارزنده کوهنوردی را به فراموشی بسپاریم.

مجید ادیبی نیا در مورد بحث اخلاق در ورزش افزود: بحث اخلاق در کوهنوردی مقوله ای جدایی ناپذیر از ورزش است و برماست که با فراست و دقت لازم اصول اخلاقی آن را فراگرفته، در همه شئون فعالیت هایمان از آن استفاده کرده و آن ها را بکار بندیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در کوه هرگز کسی برتری، تفوق و اولویتی در شان و مقام نسبت به دیگران ندارد و تنها میزان برخورداری از اخلاق و منش والای کوهنوردی است که افراد را ممتاز و قابل احترام مضاعف می گرداند، برترین کوهنوردان بدون شک همان هایی هستند که به درجات بالائی از استواری، گذشت و توان ایثار دست یافته اند و موفقیت خود را جدای از موفقیت و سلامت دیگران نمی دانند.

كوه كمتال از جمله كوه هاي ارسباران است كه در حد فاصل مرز ايران و ارمنستان و حاشيه رود ارس و روستای نوجه مهر جلفا واقع شده و چند ماهی است این منطقه به پارک ملی کمتال تبدیل شده و گونه های مختلف گیاهان و حیوانات در آن دیده می شود و سالانه این پارک میزبان کوهنوردان و دوستداران طبیعت از داخل و خارج کشور می باشد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها