خبرهای داغ:
نخستین همایش چهره های ماندگار و نقش روحانیت آبادان در جمهوری اسلامی با تجلیل از آیت الله علی بدری و پیام آیت الله العظمی ناصر مكارم شیرازی روز پنجشنبه در دانشكده نفت شهید تندگویان آبادان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۱۳۶۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

آیت الله حاج شیخ علی بدری دشتی از علمایی است كه با داشتن سوابق علمی و اجرایی درخشان، افتخار شاگردی امام خمینی (ره) و تحصیل در نجف اشرف را دارد و سال ها سنگر علم آموزی و مبارزه با طاغوت نقش موثری ایفا كرد.
وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سنگر مقاومت و كسوت قضا فعالیت داشت.
به گزارش بسیج در پیام آیت الله العظمی ناصر مكارم شیرازی به این همایش آمده است:بی تردید صدها سال است كه روحانیت اسلام به نمایندگی از اهلبیت عصمت و طهارت (ع) تكیه گاه محرومان بوده اند و همیشه تشنگان حقیقت و دیانت از كوثر زلال معرفت فق های بزرگوار اسلام سیراب شده اند.
در این پیام كه از سوی حجت الاسلام مهدی انصاری قمی خوانده شد، آمده است:از مجاهدت های علمی، فرهنگ و اجتماعی و سیاسی آنان كه به حق افضل از دماء شهیدان است كه بگذریم،علمای اسلام در هر عصری از اعصار برای دفاع از مقدسات دینی و میهنی خود مرارت ها و تلخی های فراوانی تحمل كردند و همواره با تحمل اسارت و تبعید ها، زندان ها و آزار اذیت ها و زخم زبان ها، شهدای گرانقدری را به پیشگاه مقدس حضرت حق تقدیم كردند.
در ادامه پیام آیت الله الظمی مكارم شیرازی آمده است:البته نباید فراموش كرد كه امروز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بیشتر از دیروز به تلاش فراوان روحانیت بیدار حوزه ها و علمای بلاد نیاز داریم، و بدانیم كه دشمن پس از این پیروزی و تشكیل نظام اسلامی و پیروزی های همه روزه دیگر بر كفر جهانی نمی تواند شاهد عظمت و استقرار این كشور اسلامی به زعامت روحانیت باشد.
این مرجع جهان تشیع در پیام خود به نخستین همایش چهره ای ماندگار و نقش روحانیت آبادان در انقلاب اسلامی آورده است:دشمن می كوشد تا تخریب كند، منحرف سازد و فساد رواج دهد و مردم را از هر راه ممكن از اسلام و نظام دور كند و چهره نامطلوبی از روحانیت شیعه و اسلام ناب محمدی به ویژه پس از پیدایش داعش خونخوار و وهابیت تكفیری كه برای تفریق عالم اسلام به دست اجانب ساخته شده اند نشان دهد.
در ادامه پیام آیت الله مكارم آمده است:شهیدان گلگون كفن ایران و شهیدان استان خوزستان، مخصوصا آبادان مقام والایی دارند و مخصوصا روحانیون شهید آنها كه از بهترین فرزندان این آب و خاك بودند ما یاد آنها را گرامی می داریم و بهترین درود الهی را برای آنها می فرستیم و از آنها همواره تجلیل می كنیم چرا كه به بركت خون آنها نهال نظام اسلامی آبیاری شد و به درخت تنومندی كه سایه اش بر سر همگان گسترده است مبدل شد.
خستین همایش تجلیل از چهره های ماندگار آبادان با محوریت تجلیل از عالم وارسته آیت الله شیخ علی بدری منتشر شد.
نخستین همایش تجلیل از چهره های ماندگار آبادان با محور تجلیل از آیت الله علی بدری در پنج محور حیات فردی، حیات سیاسی، حیات معنوی، حیات اجتماعی و حیات علمی آیت الله علی بدری در آبادان برگزار شد.
در این همایش، احمد میدری معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، عزیزالله شهبازی معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان، حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان و جمعی از مسئولان دادگستری آبادان حضور داشتند.
آبادان چهار هزار و 500 شهید تقدیم انقلاب كرده است كه 35 نفر از آنها روحانی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها