خبرهای داغ:
امام جمعه سرپل ذهاب:

روحیه سازش با ظالمان در ملت انقلابی ایران جایگاهی ندارد

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: روحیه سازش با ظالمان و کفار، در میان ملت انقلابی ایران جایی ندارد لذا سازش گران باید بدانند که ملت آنان را همراهی نکرده و این مسیر به شکست منتهی خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۷۱۴۳۴
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرپل ذهاب، حجت الاسلام والمسلمین مجید صفدری در خطبه های نماز جمعه شهرستان ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه ، روز پاسدار و جانباز، گفت: امروز ، جمعه مصادف با روز تشکیل بسیج سازندگی است و امسال که به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نامگذاری شده، نقش بسیج سازندگی پررنگتر خواهد شد.
وی درادامه افزود: بسیج سازندگی در بحث اقتصاد مقاومتی می تواند نقش بسیار مؤثری داشته و کمک کار دولت در زمینه سازی اقتصاد باشد و همچنین یاری دهنده مردم دراقدام وعمل بوده چرا که این مجموعه تنها خاص مساجد و مدارس نیست بلکه در امور اقتصادی ، تولیدی و خدمات عمومی نیز مثمر ثمر هستند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اذعان کرد: اقتصادی که به عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح می شود ، مردم بنیاد بوده و اقتصادی دولتی نخواهد بود بلکه یک اقتصاد مردمی به شمار می آید لذا با اراده ، سرمایه و حضور مردم محقق می گردد.
صفدری خاطرنشان شد: بر این اساس وظیفه دولت برنامه ریزی ، زمینه سازی ، ظرفیت سازی ، هدایت و کمک است و مردم نیز فعالیت اقتصادی را انجام می دهند و دولت نیز مؤظف است به عنوان یک مسئول عمومی ، نظارت ، هدایت و کمک را پی گرفته و با مفسدان اقتصادی شدیدا برخورد کرده و مانع فعالیت آنها شود.
صفدری همچنین 19 اردیبهشت ماه ، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را به همه کسانیکه در جمعیت هلال احمر به صورت مستمر و یا داوطلبانه خدمت و در حوادث و بحرانها به کمک مردم می کنند ، تبریک گفت.
وی در ادامه با اشاره به 23 اردیبهشت ماه سال 58 ، روز لغو قانون کاپیتولاسیون درایران ، اذعان کرد: دولت آمریکا برای خود حق و حقوق بسیاری را لحاظ نموده است و این در حالیست که کمترین حقی را برای سایرین قائل نمی باشد.
صفدری درادامه افزود: پس از تصویب کاپیتولاسیون ، دولت ایران از آمریکا تقاضای یک وام 200 میلیون دلاری کرد ، آمریکا نیز با قبول یک وام 5 ساله به ایران ، درعوض آن ، 300 میلیون دلار پس گرفت و دولت وقت ، به دلیل بی ثباتی و نداشتن استقلال ، عزت خود و ملت را به خاطر یک وام فروخت لذا پس از گذشت سالیان باید به یاد داشته باشیم که آمریکا همان آمریکا بوده و هرگز نفعی برای ملت ایران نخواهد داشت بنابراین نباید در مقابل آمریکا ضعیف عمل کنیم.

وی تصریح کرد: کشور ایران هرگز مطیع آمریکا نخواهد شد و این مهم را نیز در 8 سال دفاع مقدس با تقدیم شهدا و جانبازان به اثبات رساند لذا ملت ایران شرافت ، عزت و ارزشهای خود را درمقابل متاع دنیایی نخواهد فروخت و هرگز تسلیم ظالمان و زورگویان نمی شود.
صفدری با اشاره به اینکه روحیه سازش با ظالمان و کفار، در میان ملت انقلابی ایران جایی ندارد ، اظهارداشت: سازش گران باید بدانند که ملت آنان را همراهی نمی کنند و این مسیر به شکست منتهی خواهد شد.
وی همچنین یادآور شد: خداوند متعال در قرآن کریم به عمل صالح تأکید بسیار دارد به طوری که اعمال صالحان از عنایت ویژه پروردگار برخوردار خواهد شد و در ابعاد گوناگون ، آثار فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی برای همگان دارد.
صفدری یکی از آثار بی نظیر صالحان را ، برخوردار شدن از زندگی پاک خواند و افزود: صالحان با صبر و تحمل مشکلات ، اطاعت از پروردگار ، اخلاص درعمل و خدمت رسانی به بندگان خداوند درابعاد مختلف ، به زندگی پر برکت و حیات طیبه دست پیدا خواهند کرد لذا کسی که خواهان عزت است باید از آن را از خدا طلب کند چرا که تمام عزت از آن خداوند می باشد.
شهرستان سرپل زهاب درغرب استان کرمانشاه دارای جمعیتی بالغ بر90 هزارنفر و 48 کیلومتر مرز مشترک با کشورعراق است.

ارسال نظرات