مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ خبر داد؛

همکاری ۲۵ بیمارستان در برپایی بیمارستان صحرایی بوستان ولایت

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ گفت: در برپایی بیمارستان صحرایی بوستان ولایت ۲۵ بیمارستان تهران با ما همکاری کردند؛ طرح مددکاری را نیز به کمک آن‌ها در بوستان ولایت انجام می‌دهیم تا بیمارانی که نیاز به بستری یا عمل جراحی دارند را به بیمارستان‌های تخصصی تهران ارجاع دهیم
کد خبر: ۸۶۷۱۵۴۸
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید نظام‌الدین طباطبایی، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ درباره برپایی بیمارستان صحرایی بوستان ولایت گفت: از سال ۹۰ تا کنون ۲۳ بیمارستان صحرایی توسط بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ راه اندازی شده است و در این راستا بیمارستان صحرایی سردار شهید حسین همدانی، در قالب رزمایش امداد و نجات سپاه تهران از ۱۸ لغایت ۲۳ اردیبهشت به مدت شش روز در بوستان ولایت برگزار می‌شود.


وی در ادامه افزود: از ۱۱ اردیبهشت تا به امروز تیم‌های تخصصی بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در شش منطقه جغرافیایی شهر تهران طرح بیماریابی را انجام داده‌اند و تاکنون هفت هزار نفر از مردم توسط متخصصان ما در نواحی مختلف ویزیت شدند تا به درمانگاه‌های تخصصی ارجاع داده شوند.


رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه بیمارانی که از قبل انتخاب شده‌اند به بیمارستان صحرایی در بوستان ولایت ارجاع داده می‌شوند، افزود: بیمارانی که دفترچه بیمه ندارند نیز به آنان دفترچه ارائه خواهد شد و مورد معاینه قرار خواهند گرفت.


مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ درباره تنوع خدمات در بیمارستان صحرایی بوستان ولایت نیز تاکید کرد: خدمات ما در این بیمارستان صحرایی شامل چشم پزشکی، زنان و زایمان، داخلی، اورولوژِی، قلب و عروق، اطفال، جراحی عمومی، گوش، حلق و بینی، مشاوران روانپزشک و روان‌شناس برای ارائه مشاوره در زمینه اعتیاد است.


درمانگاه پیشگیری از سرطان در بیمارستان صحرایی بوستان ولایت

وی در ادامه افزود: وجود درمانگاه پیشگیری از سرطان یکی دیگر از ویژگی‌های بیمارستان صحرایی بوستان ولایت است، پاراکلینیک ما در بوستان ولایت بیماران قلبی را ویزیت می‌کند و در بخش دیگر آن آزمایشگاه و دستگاه‌های اکو و سونوگرافی موجود است تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرند.


رزمایش امداد و نجات سپاه تهران برای مواجهه با بلایای طبیعی است

طباطبایی، با اشاره به جمعیت زیاد شهر تهران و بلایای طبیعی که این شهر با آن مواجه است، بیان کرد: با توجه به اینکه مراکز اقتصادی و سیاسی کشور در این کلان شهر تهران قرار دارند و از سوی دیگر این شهر با بلایای طبیعی بسیاری مواجه است، بنابراین رزمایش امداد و نجات سپاه تهران را برگزار می‌کنیم تا زمینه آمادگی مردم و مسئولان در مواجهه با بلایای طبیعی باشد.


مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ، با اشاره به اینکه باید در همه حال آمادگی وقوع زلزله در تهران را داشته باشیم، بیان کرد: در حال حاضر گسل‌های متعددی در تمام نقاط شهر تهران وجود دارد و متاسفانه بیشتر مراکز اقتصادی و سیاسی مهم شهر تهران در مسیر گسل‌های خطرناک قرار دارند و اگر زلزله‌هایی با بزرگی شش ریش‌تر در تهران رخ دهد به نظر می‌رسد لااقل ۳۰۰ هزار مصدوم برجای بگذارد.


کمبود تخت‌های بیمارستانی در زمان وقوع حادثه در تهران

وی ادامه داد: در کل بیمارستان‌های تهران ۱۶ هزار تخت وجود دارد که با اضافه کردن تخت‌های اضطراری این عدد به ۲۰ هزار تخت می‌رسد پس در زمینه خدمت رسانی بیمارستان‌ها به مصدومان نیز دچار مشکلات جدی خواهند شد.


طباطبایی، با اشاره به اینکه با وقوع حادثه در تهران ما باید جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر را اسکان دهیم، گفت: در این باره موضوع تغذیه افراد نیز بسیار مهم است پس دانشگاه‌هایی که در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند باید سازه‌های لازم برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی را داشته باشند تا در زمان بروز حادثه مصدومان را در این بیمارستان اسکان دهند و به آن‌ها خدمت رسانی کنند.


فقدان سازه بیمارستان صحرایی در دانشگاه‌های برجسته علوم پزشکی کشور

وی در ادامه افزود: متاسفانه دانشگاه‌های علوم پزشکی، شهید بهشتی و دانشگاه توانبخشی از سازه‌های لازم برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی برخوردار نیستند پس در این باره برپایی رزمایش بسیار حائز اهمیت است تا آمادگی لازم در مواقع اضطراری را داشته باشند.


طباطبایی، با اشاره به مصرف چهار میلیارد دلاری میزان داروهای شیمیایی در کشور گفت: با توجه به قدرتمند بودن ایران در طب سنتی باید این طب را گسترش دهیم و با استفاده از داروهای گیاهی مانع از گسترش مصرف داروهای شیمیایی در کشور شویم، به همین دلیل کلینیک‌های طب سنتی در این بیمارستان صحرایی در نظر گرفته شده است.


همکاری ۲۵ بیمارستان در تهران در برپایی بیمارستان صحرایی بوستان ولایت

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ با اشاره به فعالیت ۲۰۰ نفر از متخصصان برجسته شهر تهران در بیمارستان صحرایی بوستان ولایت خاطرنشان کرد: در برپایی این بیمارستان صحرایی ۲۵ بیمارستان تهران با ما همکاری کردند و طرح مددکاری را نیز به کمک آن‌ها در بوستان ولایت انجام می‌دهیم تا بیمارانی که نیاز به بستری یا عمل جراحی دارند را به بیمارستان‌های تخصصی تهران ارجاع دهیم.


وی در ادامه افزود: به دنبال این هستیم که امسال در هر فصل یک بیمارستان صحرایی را در مناطق محروم شهر تهران برپا کنیم.


طباطبایی، با بیان اینکه مسئولان باید نگاه ویژه‌ای را به سمن‌ها، گروه‌های جهادی و مردمی داشته باشند، گفت: در برخی از مواقع حل مشکلات از حوزه کاری دولت خارج است و مشارکت مردم در برخی از موضوعات مشکلات را بهتر از دولت حل می‌کنند، به این دلیل که گروه‌های جهادی هستند که به مناطق محروم اعزام و عمل خدمت رسانی را به مردم انجام می‌دهند.


پذیرش روزانه دو هزار نفر در بیمارستان صحرایی بوستان ولایت

وی با بیان اینکه روزانه دو هزار نفر در بیمارستان صحرایی بوستان ولایت پذیرش می‌شوند، خاطرنشان کرد: پذیرش بیماران به صورت رایگان انجام می‌شود و امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت و دیگر نهادهای دخیل در حوزه سلامت بتوانیم بیمارستان‌های صحرایی دیگری را نیز در اطراف شهر تهران به ویژه مناطق محروم برپا کنیم تا به مردمی که وضعیت مالی مناسبی ندارند خدمت رسانی کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار