افرادی که بیراهه‌های دشمن را در امر پوشیدگی، شاهراه انتخاب خود می‌دانند دچار سردرگمی شخصیتی شده‌اند!
کد خبر: ۸۶۷۱۷۲۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

اختیاری شدن یک امر، برای هر انسانی تا جایی برای جامعه قابل‌قبول است که به فرهنگ و دیگر افراد آن جامعه آسیبی نرساند.

اصل "حجاب" به‌عنوان یک قانون، ثابت کرده، حافظ هویتِ شخصیت زن و مرد است.

متأسفانه امروزه عده‌ای از افراد جامعه اسلامی ما، اجازه می‌دهند مورد دستبرد کسانی قرار گیرند که ارزش انسان را در برهنگی خلاصه می‌کنند و می‌توان به‌صراحت گفت دررسیدن به اهداف سوء خود، تا حدودی موفق نیز بوده‌اند!

دلیل موفقیت سارقانی که بعضی‌ها به اختیار، هویت خویش را در اختیارشان می‌گذارند این است که درک چنین افرادی از قانون پذیری فرهنگ حجاب ناچیز است، چراکه فرهنگ‌های ریشه‌دار و قانون‌مند را رد کرده و رو به‌سوی فرهنگ‌های برهنه‌ای آورده‌اند که جز زوال روح و جسم، چیز دیگری عایدشان نخواهد شد!

پس افرادی که بیراهه‌های دشمن را در امر مهمی چون پوشیدگی، شاهراه انتخاب خود می‌دانند دچار سردرگمی شخصیتی و عدم پذیرش راه درست هستند!

حال با همه آثار آشکار حجاب که مرتب شاهد آن هستیم، چطور است که، رئیس‌جمهور یک کشور اسلامی برخورد با بدحجابی را توهین به شخصیت و شعور مردم می‌داند؟

رئیس‌جمهوری که نه‌فقط به‌صرف فامیلی روحانی است، بلکه به اصل آن درس روحانیت را نیز فراگرفته، چطور در کتب حوزوی که مطالعه کرده، به اهمیت امر حجاب پی نبرده است؟!

حرف‌های دوپهلو و نامفهوم رئیس‌جمهور و روحانی یک مملکت، آن‌هم در مورد حجاب، این اجازه را به دیگر افراد در سطح پایین‌تر می‌دهد، که به این نتیجه برسند امر حجاب یک انتخاب شخصی می‌باشد و ناهیان منکر و آمران معروف را افرادی فضول و مدخل در زندگی خصوصی خود بدانند!

سؤال این است اگر برخورد با بدحجابی توهین است، پس خود بدحجابی توهین به اصل اسلام و دین به‌حساب نمی‌آید؟؟؟

لازم است دولتمردانی همچون شخص رئیس‌جمهور، نظر مخالف یا موافق خود را به‌صراحت اعلام کنند تا تکلیف اقشار جامعه با آن‌ها مشخص گردد.

هرچند که در لفافه سخن گفتن شگرد آقای روحانی است، ایشان که در سه سال تلف‌شده دوره ریاست جمهوری خود، طرحی برای برخورد با بدحجابی نداده است، حال که به اتمام دوره چهارساله نزدیک می‌شود، حرف‌هایی می‌زند که بوی نامطبوع ضد ارزش‌های دینی را می‌دهد!!!

با اوضاع نابسامان اقتصادی که در دوره آقای روحانی به وجود آمده، ضرب‌المثل "فقر که از دربیاید دین از پنجره بیرون می‌رود" را رواج داده، حال با این سخنان کج مفهوم، نظر و دید مردم را بیش از این نسبت به قشر روحانیت منفی و بدبین نکند!

پریوش اسلام فر

ارسال نظرات