به منظور کنترل حریق در مراتع شهرستان ایجرود، ستاد بحران حریق در این شهرستان تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۱۷۷۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود گفت: به منظور کنترل حریق در مراتع شهرستان ایجرود، ستاد بحران حریق در این شهرستان تشکیل می‌شود.

علی داداشی افزود: برای پیشگیری از آتش‌سوزی مراتع و منابع طبیعی و در کنترل حریق ستاد بحران حریق در شهرستان ایجرود تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بحران حریق در خردادماه سال جاری در شهرستان ایجرود اظهار کرد: با توجه به پایان فصل سرما و پایان بارندگی احتمال وقوع آتش‌سوزی در مراتع و مزارع کشاورزی این شهرستان بیشتر می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود با بیان اینکه با تشکیل ستاد بحران حریق آمادگی برای مقابله با آتش‌سوزی در شهرستان ایجرود افزایش می‌یابد، عنوان کرد: اقدامات پیشگیرانه برای پیشگیری از حریق به هنگام آتش‌سوزی به هر یک از همیاران طبیعت اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی به برگزاری کلاس‌های اطفای حریق در شهرستان ایجرود اشاره کرد و گفت: به منظور پیشگیری از تخریب منابع طبیعی و مراتع به هنگام آتش‌سوزی دوره‌های آموزشی اطفای حریق به همیاران طبیعت برپا خواهد شد.

داداشی با بیان اینکه باید همکاری و مشارکت با دستگاه‌های دولتی در مقابله با وقوع آتش‌سوزی در سطح شهرستان ایجرود خاطرنشان کرد: همکاری نهادهای دولتی با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مطلوب است.

وی به نقش کشاورزان و دامداران در مقابله با آتش‌سوزی مراتع و اراضی کشاورزی در شهرستان ایجرود اشاره کرد و گفت: از همه کشاورزان درخواست داریم که به‌محض مشاهده آغاز آتش‌سوزی در یک منطقه دستگاه‌های مربوطه را در جریان بگذارند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود بیان کرد: هر یک از شهروندان و روستاییان می‌توانند با شماره‌گیری 1596 به هنگام مشاهده آتش‌سوزی در یک مرتع یا منابع طبیعی با در جریان گذاشتن دستگاه مربوطه در حفظ و نگهداری منابع طبیعی گام بردارند.

وی حفظ و نگهداری منابع طبیعی را امری ضروری دانست و گفت: با جذب همیاران طبیعت در سراسر شهرستان ایجرود و نیز جذب همیار طبیعت از قشر دانش‌آموزان در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی حفظ و نگهداری منابع طبیعی اقدامات مؤثری در حال انجام است.

ارسال نظرات