کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با «بسیج»:

هزاران هزار میلیارد نقدینگی دولت در تولید هزینه شده یا بخش دولتی؟

علی مصطفوی ثانی گفت: دولت حجم نقدینگی را به هزاران هزار میلیارد رسانیده است که این باعث تورم در بخش های غیر تولیدی می‎شود آنچه انتظار می‎رود نقدینگی به بخش‎ مسکن، اشتغال و تولید تزریق کند تا بتواند ارزش افزوده ایجاد نماید.
کد خبر: ۸۶۷۱۷۸۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

علی مصطفوی ثانی دکترای بازارهای مالی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  سود تسهیلات بانکی با این شرایط برای بخش تولیدی اختلال زا است نه حمایت کننده آنچه مسلم  است این است که دولت با کاهش سود بانکی مردم، موجب نارضایتی مردم خواهد شد و مردم درصدد کسب بازار موازی غیر از بانک خواهند بود  لذا مسیر تولید همچنان بدون حامیان مالی خواهد بود و تولید پیش نخواهد رفت.

این دکترای بازارهای مالی اذعان داشت : دولت حجم نقدینگی را به هزاران هزار میلیارد رسانیده است که  این باعث تورم در بخش های غیر تولیدی می‎شود آنچه انتظار می‎رود نقدینگی به بخش‎ مسکن، اشتغال و تولید تزریق کند  تا بتواند ارزش افزوده ایجاد نماید.

وی گفت: کاهش نرخ ذخیره قانونی بانکی مدتی است شکل گرفته و این در حالی است که دولت و بانک‎ها خدمات پولی را افزایش نداده است؛ آنچه تصور می‎رود این است که هزینه دولت افزایش یافته است تفاوت بودجه عمومی و عمرانی  زیاد شده است؛ دولت باید بتواند صرفه جویی در دستگاه دولتی را رقم بزند.

وی در خاتمه افزود: کوچک سازی پیکره دولت اقدامی ضروری است تا هزینه‎های سرسام آور دولتی کاهش یابد؛ شکاف درآمدی و هزینه در بخش تولید ایجاد شده است ، آنچه در تولید عامل پیش برنده است این است سود تسهیلات در بخش تولیدی کاهش یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار