مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلیل آباد بیان داشت: در سال 94 برای حدود 80 نفر اشتغال مستقیم و برای حدود 50 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۶۷۱۷۹۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
محمود فتحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، گفت: طی سال گذشته با همکاری و حمایت سایر نهادهای اقتصادی در سطح شهرستان چندین طرح و واحد اقتصاد مقاومتی مرتبط با امنیت غذایی، نظیر پرورش بلدرچین، قارچ، ورمی کمپوست، شترمرغ، زنبور عسل، مرغ بومی، ماهی و ... در سطح شهرستان راه اندازی شده است.

وی افزود : در سال 94، نزدیک به 10 میلیارد ریال توسط سازمان بسیج سازندگی به طرح های تولیدی اقتصاد مقاومتی تسهیلات اختصاص می یابد.

فتحی در ادامه گفت: حداقل اشتغال مستقیم ایجاد شده در طرح‌های تولیدی و اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در سال 94 برای حدود 80 نفر اشتغال مستقیم و برای حدود 50 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلیل آباد راه اندازی و ایجاد 50 کارگاه و فعالیت اقتصادی زود بازده با هدف تقویت بنگاه های اقتصادی که نیرو محرکه اقتصاد کشور هستند، پرداخت حدود 1 میلیارد ریال تسهیلات ایجاد و توسعه  مشاغل خانگی با تاکید بر اشتغال بانوان، برگزاری دوره های مهارت و اشتغال به تعداد 150 نفر با مشارکت مدیریت فنی و حرفه ای شهرستان، کمک به سازندگی و محرومیت زدایی در سطح شهرستان با فعالیت گروه های جهادی و مشارکت دیگر دستگاه ها، برگزاری طرح بهسازی و زیباسازی مدارس در سطح شهرستان با مشارکت بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش به منظور غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد روحیه کار جمعی در بین دانش آموزان را از جمله اقدامات بسیج سازندگی در سال گذشته عنوان کرد.

وی همچنین به برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی افزایش جمعیت، مشاوره ازدواج ، سبک زندگی ایرانی اسلامی، مبارزه با اعتیاد در سطح روستاهای با مشارکت بهزیستی شهرستان،
تعاملات با کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان با هدف خدمت به محرومین از جمله کمک به برگزاری جشن نیکوکاری ،اکرام و اطعام نیازمندان، برگزاری جلسات تخصصی در عرصه های مختلف کشاورزی، دام و طیور با حضور صاحبان طرح ها و با هدف کمک به رفع موانع تولید، بازاریابی و سایر مشکلات موجود و برگزاری اولین نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات اقتصاد مقاومتی شهرستان اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها