حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه آیه ای درباره عزت مسلمانان، و آن نفی سبیل است، ادامه داد: اگربیگانگان نباید تسلط فرهنگی، نظامی و اقتصادی بر مسلمانان داشته باشند، پس چرا اجازه می دهیم مظاهر فرهنگی غیر دینی در جامعه راه یابد، خداوند متعال هم این تسلط را قبول ندارد.
کد خبر: ۸۶۷۱۸۲۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، حجت الاسلام رضا مهدوی امام جمعه موقت رودان در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان با اشاره به فقر فرهنگی در جامعه اسلامی، گفت: اگر جامعه دچار فقر فرهنگی شد باعث تنزل فضایل انسانی می شود و رذایل اخلاقی در انسان رشد و نمو می کند و نتیجه آن می بینیم به یک مرتبه انسان مسلمان بر اثر فقر فرهنگی و بی تقوایی هزاران رذایل فقر فرهنگی در آن بوجود می آید و انسان و جامعه بی تقوا رشد می کند.

وی با اشاره به ۱۸ اردیبهشت روز بیماریهای خاص و صعب العلاج، اظهار کرد: یکی از حقوق اساسی انسان، حق سلامتی است و انسان این حق را دارد که سالم زندگی کند، در دولت های گذشته یک بنیاد غیر دولتی تأسیس شد تا برای این دسته از افراد کمکی شود و رهبر معظم انقلاب در این خصوص به دولتمردان تذکر دادند و فرمودند که ما می خواهیم اگر کسی در خانواده ای مریض شد آن خانواده به جز، رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشد.

مهدوی با اشاره به سوم شعبان میلاد امام حسین(ع) که به روز پاسدار نامگذاری شده افزود: همه ائمه اطهار(ع) پاسدار دین بودند، منتها شکل آنها متفاوت است، امام حسین(ع) در پاسداری از دین آن جور جان خود، اولاد و اصحاب را فدا می کنند و به شهادت می رسند.

امام جمعه موقت رودان همچنین با اشاره به ۴ شعبان میلاد حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز، ادامه داد: بزرگ جانبازی که اوج فداکاری و ایثار را در کنار امام حسین(ع) انجام داد و با بصیرتی که امام سجاد(ع) از حضرت ابوالفضل(ع) تعریف می کند، نهایت جانبازی را انجام می دهد، و جانبازان ما هم در دفاع مقدس، راه و روشی که از مکتب عباس(ع) به تصویر کشیدند، توانستند سرافرازی را به جامعه ما بوجود بیاورند.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به پنجم شعبان سالروز میلاد امام سجاد(ع) گفت: امام زین العابدین بدلیل کثرت سجده و عبادت و بندگی خداوند متعال به سجاد معروف بود و این امام همام، وارث علم پیامبران است.

امام جمعه موقت رودان در بخش دیگری از سخنانش با بیان لغو قانون کاپیتولاسیون در سال ،۵۸ اظهار کرد: با این قانون احمقانه ای به تصویب رسیده بود اگر یک آمریکایی خطایی مرتکب شود و قتلی انجام دهد بدلیل اینکه آمریکایی است کشور میزبان حق محاکمه ندارد و در کشور خودش طبق قانون آنجا محاکمه شود.

وی افزود: زمانیکه محمدرضا پهلوی بر روی کار آمد سه دهه از لغو این قانون نگذشته بود که این مسئله را احیا کرد، و امام خمینی(ره) با رهبری پیامبرگونه اش، این قانون را برملا و در یک سخنرانی آن را افشا کردند.

مهدوی با بیان اینکه آیه ای درباره عزت مسلمانان، و آن نفی سبیل است، ادامه داد: اگربیگانگان نباید تسلط فرهنگی، نظامی و اقتصادی بر مسلمانان داشته باشند، پس چرا اجازه می دهیم مظاهر فرهنگی غیر دینی در جامعه راه یابد، خداوند متعال هم این تسلط را قبول ندارد.

امام جمعه موقت رودان اضافه کرد: با وجود تحریم های استکبار علیه کشور ما، در همه مباحث به جایی رسیده ایم که در هیچ مسئله ای تسلط را نپذیرفتیم، ودر جنگ نرمی که علیه ما به راه افتاد باید همین کار را کنیم، چراکه ما فرهنگ غنی اسلامی داریم.

ارسال نظرات