کارشناس حقوق قضایی شهاب الدین افضلی:
شهاب الدین افضلی، گفت: شرط دست یافتن به تقوا، عدالت در رفتار است.
کد خبر: ۸۶۷۱۸۴۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، شهاب الدین افضلی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص اهمیت اجرای عدالت و انتصاب مدیران عادل در پست های مدیریتی اعلام داشت: در دادگاه های بشری فقط بدی ها و جرم ها بررسی می شود و شخص متهم یا محکوم می شود و یا تبرئه اما در دادگاه الهی خوبی ها هم سنجیده می شود و خوبی ها حداقل ده برابر بدی ها به حساب می آید و کسی که در این دنیا رنج محرومیت را تحمل کرده به خاطر صبر و شکیبایی اش پاداش های بسیار فراوانی می برد.

کارشناس حقوق قضایی با استناد به آداب و سنن دین مبین اسلام بیان داشت: شرط دست یافتن به تقوا، عدالت در رفتار است «اعدلوا هواقرب للتقوی» عدالت بورزید که به تقوا نزدیک‌تر است. عدالت از دیدگاه دین اسلام بسیار جایگاه مهم و بالایی دارد که جزو اصول دین به شمار آمده است.

شهاب الدین افضلی یادآور شد: در اسلام ملاک عدالت‌ورزی، گماشتن فردی عادل به عنوان حاکم جامعه است که بین آحاد مردم به عدالت رفتار کند و اجرای قانون باید برای همه باشد نه فقط برای افراد مستضعف.

کارشناس حقوق قضایی شهاب الدین افضلی افزود: هر کس به دیگری زیانی‌ برساند و یا ضربه‌ای به کسی‌ بزند،بیشترین زیان را خود آن خواهد دید.چرا که هر کس در دادگاه عدل الهی در برابر عمل نا‌روای خودش مسئول است.

پروردگار عالم بر پایه میزان عدالت خود حساب نیكوكاران و بدكاران از هم جدا می سازد و حسابرسی انسانها را طبق رفتار و كردارشان می سنجد و به آنان هشدار می دهد كه سرنوشت هر كسی درگرو اعمال اوست

افضلی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص سنجش اخروی اجرای عدالت مدیران، گفت: صحنه ای از صحنه هاى قیامت به این صورت بیان شده است که هر امتى به سوى کتابش خوانده مى شود و به آنها مى گویند امروز جزاى آنچه را انجام مى دادید به شما مى دهند.شهاب الدین افضلی گفت بهتر است تمامی سردمداران ، مسئولین و مدیران که چند صباحی بیت المال در اختیار آنان است حتما" سوره مبارکه (جاثیه) را قرائت نمایند که خداوند متعال صحنه های متفاوت اجرای محاسبه اعمال نیک و بد افراد را بیان نموده است.

ارسال نظرات