خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان:

مسابقات ورزشی دانش آموزان استثنایی خوزستان برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان استثنایی این استان و معرفی نفرات برتر خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۱۹۴۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
علی ممبینی در گفتگو با خبرنگار بیبیج، اظهار کرد: جشنواره ورزشی دانش آموزان استثنایی خوزستان به مدت سه روز و در روزهای ۱۱، ۱۴ و ۱۵  اردیبهشت ماه برگزار شد که بیش از ۴۰۰ دانش آموز استثنایی منتخب مدارس مختلف از سراسر استان در گروه های نابینا، ناشنوا، جسمی ـ حرکتی و کم توان ذهنی در این مسابقات حضور داشتند و این مسابقات در رشته های مختلف فوتسال، دومیدانی ۱۰۰، ۲۰۰، ۴۰۰ و ۸۰۰ متر، پرتاب وزنه، گوی رانی، آمادگی جسمانی و تنیس روی میز برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات با هدف ایجاد شادی و نشاط و همچنین شناسایی افراد منتخب به منظور اعزام به مسابقات کشوری در مجموعه های ورزشی شهید فرهادی و المهدی اهواز برگزار شد که طی این مسابقات از نفرات منتخب و نفرات اخلاق با اهدای لوح تقدیر و جوایز تجلیل شد و در سطح تیمی مقام های اول و دوم و در سطح انفرادی نیز در برخی رشته ها اول، اول و دوم و در برخی نیز اول تا سوم مورد تقدیر قرار گرفتند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان بیان کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۲۰۰ دانش آموز، یک هزار و ۴۲۷ نیرو و ۷۰ مدرسه در استان خوزستان داریم و اعزام منتخبان به مسابقات کشوری بر اساس جدول سهمیه است که برخی رشته ها دارای سهمیه اول تا سوم، برخی اول تا چهارم و حتی اول تا ششم هستند.

ممبینی عنوان کرد: در رشته دومیدانی ۱۰۰ متر دختران به ترتیب عاطفه الیاسی از مدرسه اندیشه اندیمشک، غزال عتابی از مدرسه یگانه اهواز و نسرین مرادپور از اندیشه اندیمشک اول تا سوم و در رشته ۲۰۰ متر نیز فردوس حمید از مدرسه حضرت زهرا دو اهواز، مهتاب حیدری مدرسه اندیشه اندیمشک و زینب حبیبی چهارپیشه از مدرسه بنفشه بهبهان به ترتیب اول تا سوم شدند.

وی ادامه داد: همچنین در رشته ۴۰۰ متر نیز فاطمه دیناروند از مدرسه حضرت فاطمه اهواز و زینب سلامات از مدرسه یگانه اهواز اول و دوم شدند و در رشته پرش طول نیز فردوس حمید از حضرت زهرا دو اهواز، غزال عتابی از مدرسه یگانه اهواز و مهتاب حیدرزاده از اندیشه اندیمشک به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند. در رشته پرتاب وزنه نیز زینب سلامات از مدرسه یگانه اهواز، فرشته میرعالی از اندیشه اندیمشک و مریم الهایی از یگانه اهواز به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان عنوان کرد: دانش آموزان سندروم داون نیز در دوی میدانی ۲۰ متر، ۴۵ و ۶۰ متر و پرش طول با هم به رقابت پرداختند که در نهایت زنیب چلداوی مقام اول، غزل شحیطاط مقام دوم و فاطمه فرزاد مقام سوم را کسب کردند. در رشته تنیس روی میز دختران کم توان ذهنی خدیجه باوی از حضرت فاطمه اول و سحر جابری حضرت فاطمه دوم شد. در ناشنوایان فاطمه مراد نژاد از یگانه اهواز اول و سوسن عیاشی حضرت فاطمه اهواز نیز مقام دوم را از آن خود کردند.

ممبینی یادآور شد:‌ در دیگر رقابت ها نیز در رشته آمادگی جسمانی احلام مزبان پور از مدرسه یگانه اهواز و در گوی رانی حسنا گلابیان از حضرت فاطمه اهواز اول شدند. در رشته فوتسال کم توان ذهنی و ناشنوایان پسران به صورت جداگانه هر کدام ۶ تیم به مرحله استانی راه پیدا کردند که در نهایت مدرسه ذوالفقاری اهواز در ناشنوایان و یک تیم از دو مدرسه خزاعلی و کوشا ماهشهر در کم توان ذهنی برگزیده شدند.

وی خبر داد: دانش آموزان کم توان ذهنی در رشته دومیدانی ۱۰۰ متر بخش پسران به ترتیب محمد دارابی پور از حقیقت اندیشمک، حامد لویمی طلوع دو اهواز و موسی حزباوی از پویش اهواز مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. در رشته ۲۰۰ متر نیز موسی حزباوی اول، حامد لویمی دوم و فریدون شموسی از مهر یک اهواز سوم، در رشته ۴۰۰ متر حسن مرمزی از مدرسه پویش اهواز اول، رضا حیدری از حضرت زهرای یک اهواز دوم و شکرالله جلالی از گل های سوسنگرد سوم و در رشته ۸۰۰ متر حسین دفتریان از مدرسه آفتاب آبادان، ابراهیم عذاری نژاد از گل های سوسنگرد و شکرالله جلالی از گل های سوسنگرد به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان بیان کرد:‌ در رشته پرتاب وزنه احمد خانی پور از مدرسه پویش اهواز، حسین چلداوی از اتحاد اهواز و امیرحسین چنگلوایی از باغچه بان بهبهان مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. همچنین در رشته پرش طول احمد خانی پور مقام اول و فریدون شموسی از مهر یک اهواز و محمد دارابی پور از حقیقت اندیمشک به طور مشترک مقام دوم را کسب کردند. در رشته تنیس روی میز ناشنوایان سجاد سواری از مدرسه و عباس آلبوبالدی از مدرسه ذوالفقاری اهواز مقام اول و دوم و سید علی فواضلی از مدرسه بهار شاوور مقام سوم را کسب کردند.

ممبینی عنوان کرد: دانش آموزان سندروم داون در رشته های در دوی میدانی ۲۰ متر، ۴۵ و ۶۰ متر و پرش طول مقام اول را علی تقدیری از مدرسه شهدای بانک تجارت دزفول، مقام دوم را عارف حمدی از مدرسه ایثار خرمشهر و مقام سوم را نیز مهدی آلبوعلی از مدرسه بهار شادگان از آن خود کردند. در رشته گوی رانی مجتبی دادگستر از مدرسه طلوع یک اهواز و پوریا ممویی از باغچه بان بهبهان مقام اول و دوم را کسب کردند. همچنین در رشته آمادگی جسمانی سجاد بروایه از ذوالفقاری اهواز، طارق عبیات از همین مدرسه و مجتبی نجاتی از رودکی اهواز به ترتیب مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار