مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان:
سد بلوبین کمبود بخشی از آب شرب، صنعت و کشاورزی ایجرود را تامین می‌کند.
کد خبر: ۸۶۷۱۹۵۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: سد بلوبین کمبود بخشی از آب شرب، صنعت و کشاورزی ایجرود را تامین می‌کند.

امیرحمیدنیا با اشاره به عملیات اجرایی سدبلوبین و پیشرفت فیزیکی طرح ساختمان این سد افزود: مطالعات این سد از سال 1385 آغاز شده وعملیات اجرایی سیستم انحراف آب سد نیز پایان یافته است.

وی با بیان اینکه انحراف آب آن درسال 92 انجام شده است وعملیات اجرایی بدنه سد از ابتدای سال 92 آغاز شده است، تصریح کرد: مبلغ قرار داد اجرای بدنه سد و تاسیسات جانبی آن حدود700 میلیارد ریال بوده است.

امیرحمیدنیا با اشاره به اینکه با تکمیل این سد بخشی کمبودآب شهرستان ایجرود برطرف می‌شود، بیان کرد: این سد علاوه بر تامین آب شرب و صنعت شهرها و روستاهای شهرستان ایجرود، حقابه کشاورزی اراضی پایین دست سد را نیز تامین می‌کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه این سد در حال حاضر در حدود بیش از 34 درصد پیشرفت دارد، گفت: این سد از نوع خاکی با هسته رسی بوده و دارای ارتفاع از بستر رودخانه 57 متر است.

وی حجم کل مخزن این سد را 54 میلیون مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: طول تاج آن 320 متر و عرض تاج آن 12 متر است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته در حدود573 میلیارد ریال برای این سد هزینه شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان خاطر نشان ساخت: سال جاری برای این پروژه حدود 170میلیارد ریال اعتبار لازم بوده و در حال حاضر جبهه‌های مختلف پروژه از جمله خاکبرداری بستر سد‌، سر ریز جناحین سد و حمل مصالح رس و درشت دانه در دست اقدام است.

ارسال نظرات