معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان زنجان:

ساخت چهار پلي كلينيك تخصصي با رعايت همه ضوابط لازم در استان زنجان

چهار پلي كلينيك تخصصي با تمام تجهيزات و امكانات و رعايت همه ضوابط لازم براي ساختمان پزشكان در سطح اين استان زنجان ساخته مي شوند.
کد خبر: ۸۶۷۲۰۰۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان زنجان گفت: چهار پلي كلينيك تخصصي با تمام تجهيزات و امكانات و رعايت همه ضوابط لازم براي ساختمان پزشكان در سطح اين استان زنجان ساخته مي شوند.

پرويز قزلباش افزود: ساختمان پزشكان به بنايي گفته مي شود كه در آن خدمت تخصصي پزشكي ارائه شود و متناسب با آن، بيماران امكانات و فضاي آماده براي دريافت آن خدمت را داشته باشند.

وي اظهار كرد: اين فضا بايد رمپ مناسب، آسانسور تاسيس شده از طبقه هم كف و متناسب با تعداد و نوع بيماران، راهروها و اتاق انتظار مناسب با نوع بيماران داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان زنجان گفت: به طور معمول فردي اقدام به ساخت ساختماني تجاري در مكاني تجاري مي كند و پزشكان نيز از واحدهاي قابل واگذاري آن خريداري مي كنند.

وي خاطرنشان كرد: متاسفانه ابزار تعيين كننده مشخصات مطب ها وجود ندارد و پزشكان مي توانند حتي از مكان مسكوني به عنوان مطب استفاده كنند.

قزلباش با بيان اينكه بايد اين روند قانوني اصلاح شود، ادامه داد: اين روند به اين گونه اصلاح شود كه اگر بناست، ساختماني به عنوان مطب استفاده شود، بايد از دانشگاه علوم پزشكي مجوز گرفته و بر اساس ضوابط ساخت يك ساختمان پزشكان و نوع متخصص مستقر در آن، احداث شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان زنجان به اقدامات اين دانشگاه براي احداث ساختمان پزشكان اشاره كرد و از راه اندازي پلي كلينيك هاي تخصصي داراي استانداردهاي لازم براي ساختمان پزشكان خبر داد.

وي اضافه كرد: هم اكنون مكان هاي موجود كه استاندارد سازي شده اند به صورت اجاره اي است، اما دانشگاه ساخت و يا خريد پلي كلينيك هاي تخصصي در سطح شهرستان هاي زنجان، خرمدره، ابهر و خدابنده را در دست اجرا دارد.

قزلباش ابراز كرد: در اين پلي كلينيك ها، هر مطب متناسب با نوع خدمتي كه به بيماران ارائه مي شود، آماده سازي و مجهز خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان زنجان گفت: سعي مي شود اين پلي كلينيك ها در سطح شهرستان ها ساخته شود اما در شهرهاي كوچكي كه تعداد بيماران كم و امكان مراجعه به ساير شهرها وجود دارد، چنين ساختمان هايي احداث نمي شود.

وي به نحوه تامين نيروي انساني مورد نياز در اين پلي كلينيك ها اشاره كرد و افزود: مشكلات جدي در نيروهاي انساني داريم اما اگر ساخته شود، فرصت تامين نيروي انساني وجود دارد.

ارسال نظرات