مبارزه با علف هرز در 24 هزار هكتار از مزارع غله استان

مدیر حفظ نباتات استان از پیش بینی مبارزه با علف‌های هرز در 24 هزار هکتار از مزارع غله استان، خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۲۰۷۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ شيرانی با اشاره به اينكه، مبارزه با علف‌های هرز در سطح استان از نيمه اسفند ماه سال گذشته در مناطق گرمسيری استان آغاز شده است افزود: سطح مبارزه‌ای كه تا كنون در عرصه‌های زراعی انجام شده حدود 11.000 هكتار در مزارع گندم آبی و ديم است و نيز در سطح 1200 هكتار از مزارع جو اعم از آبی و ديم اين مبارزه انجام شده است.

وی افزود: اين مبارزه تا نيمه خرداد در استان ادامه دارد و پيش‌بينی می‌شود تا 24.000 هكتار از عرصه‌های غلات آفت زدايی شوند که اين سطح از مبارزه با علف‌های هرز می‌تواند 20 تا 30 درصد عملكرد محصول در مزارع را افزايش دهد.

مدیر حفظ نباتات استان اظهار كرد: در واقع مديريت تلفيقی مبارزه با علف‌های هرز از جمله تناوب، آيش، و بوجاری بذور در اولويت سازمان جهاد كشاورزی است؛ و مبارزه شيميايی آخرين پيشنهاد ما به كشاورزان و آخرين مرحله مبارزه با آفات به شمار می‌رود.

شیروانی با اشاره به اینکه ، برای مبارزه شيميايی علاوه بر اينكه زمان مبارزه بايد مد نظر قرار بگيرد، نوع سم علف كش و همچنين كاليبره كردن نيز بايد لحاظ گردد افزود: در صورت عدم مبارزه اصولی و به موقع با علف‌های هرز در مزارع غله علاوه بر افت كيفيت محصول، كاهش عملكرد محصول و همچنين آلودگی مزرعه برای سال آينده نيز در پی خواهد بود.

گفتنی است علف های هرز گياهان ناخواسته ای هستند كه در محصولات زراعی به خصوص در مزارع گندم و جو كه دو محصول استراتژيك هستند باعث بوجود آمدن رقابت می‌شوند و به تبع آن موجب كاهش عملكرد اين محصولات می‌شود.

ارسال نظرات