درحالی شرکت آزادراه تهران-شمال چند روز پیش بی‌توجه به ظرفیتهای داخلی پیش‌قرارداد فاینانس ۱.۳ میلیارد یورویی را با شرکتی کره‌ای امضا کرد که قرارگاه خاتم‌الانبیاء پیش‌تر پیشنهاد تامین ۴۰ درصد از منابع مالی ساخت باقیمانده آزادراه را داده بود.
کد خبر: ۸۶۷۲۰۸۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  مهران اعتمادی سه‌شنبه هفته گذشته با اشاره به امضای پیش‌قرارداد سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 300 میلیون یورویی کره‌ای ها در منطقه سه آزادراه تهران-شمال گفته بود: با هدف کوتاه کردن مدت اتمام پروژه، تامین و پشتیبانی مالی شرکا در آزادراه تهران-شمال (وزارت راه و بنیاد مستضعفان) تصمیم گرفتند از سرمایه‌گذاران خارجی مناسب به صورت فاینانس استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در این زمینه با شرکت‌های مختلفی از کشورهای چین، کره جنوبی ایتالیا، ترکیه و آلمان انجام شد که در نهایت امروز با شرکت دوو کره جنوبی یک پیش قرارداد (MOU) امضا شد.

وی با اشاره به این‌که بر این اساس شرکت دوو یک میلیارد و 300 میلیون یورو برای منطقه 3 آزادراه تهران-شمال تامین مالی انجام می‌دهد، افزود: در صورت نهایی شدن این قرارداد، دولت ایران طی 15 سال این مبلغ را باپرداخت خواهد کرد.

وی با یادآوری این‌که طرفین 6 ماه مهلت دارند که پیش قرارداد را نهایی کنند، گفت: کارشناسان شرکت دوو چند دور بررسی را آزادراه تهران-شمال داشته‌اند که به زودی برسی کامل‌تری در این زمینه انجام می‌شود. پیش قرارداد ما با شرکت کره‌ای به صورت EPCF است.

این در حالی است که قرارگاه خاتم‌الانبیاء طی سال‌های اخیر بارها برای ساخت  آزادراه تهران-شمال اعلام آمادگی کرد و حتی یکبار نیز با مصوبه دولت قبل در این پروژه تجهیز کارگاه کرد.

سردار عبدالهی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) به تازگی از آمادگی این قرارگاه برای اجرای 4 ساله طرح آزادراه تهران-شمال خبر داده و گفته است: این آمادگی را داریم 40 درصد منابع مالی اجرای آزادراه تهران - شمال را تامین کنیم و ظرف زمان مشخص شده منطقی تعیین شده به پایان رسانده و تحویل دهیم.

وی با بیان این‌که ظرفیت‌های بزرگی در کشور وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد، تاکید کرد: می‌توان‌ با محوریت قرارگاه پروژه‌‌های عمرانی را به سرانجام رساند‌، این همان صحبتی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، ایران کشوری با نیروی انسانی مجرب، ظرفیت‌ها و تجهیزات مناسب و علم روز است.

بنا به این گزارش، با توجه به عملکرد مناسب قرارگاه در اجرای پروژه‌های عمرانی که مسئولان وزرات راه نیز به آن اذعان دارند به نظر می‌رسد در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دستهای پنهان مانع از به‌کارگیری توانمندی‌های داخلی شده و بنا به دلایلی تمایل شدیدی به امضای قرارداد با خارجی‌ها دارند.
ارسال نظرات