خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه؛
مسئول سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه گفت: متاسفانه با فقر تحقیقات علمی پژوهشی در حوزه آیات مربوط به جهاد روبرو هستیم.
کد خبر: ۸۶۷۲۱۶۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والسلمین دکتر احمد عابدی در حاشیه دوره آموزشی بصیرتی مدیران کل حفظ آثار استان های سراسر کشور در قم گفت: قرآن 500 آیه بنام آیات الاحکام مربوط به کل فقه دارد که در آنها درباره نماز، روزه، ارث، حج و نکاح و ... بحث می شود.
وی ادامه داد: 600 آیه در باره جهاد در قرآن داریم که نشان می دهد اهتمام قرآن به جهاد چقدر زیاد است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه در مورد مسئله جهاد، کار علمی پژوهشی چندانی نشده است، اضافه کرد: موضوع اخلاق در جنگ، ابعاد روحی جنگ، معنای واژگان جهاد، قتال و حرب و دیگر مسائل مربوطه موضوعاتی هستند که بایستی مورد تحقیق و پژوهش قرار بگیرند.

دارنده نشان فتح جمهوری اسلامی از سوی فرمانده کل قوا در تبیین نمونه ای از تفاوت جهاد و حرب خاطرنشان ساخت: حرب به معنای آدم کشی در جنگ از هر دو طرف است با این وجود می بینیم خداوند در آیاتی که در مکه -جایی که جنگ حرام بوده- نازل شده، دستور به جهاد داده لذا در می یابیم که جهاد به معنای حرب نیست.

عابدی یادآور شد: از اینگونه تحقیقات به ندرت صورت گرفته و باید در مورد منظور آیات قرآن کریم از جهاد و قتال و ... پژوهش های کافی صورت بگیرد.
ارسال نظرات