همزمان با هفته عقیدتی سیاسی درسپاه صورت گرفت

دیدار مسئولین و فرماندهان بسیج ناحیه شهید مفتح با همسر علامه شهید مطهری

همسر شهید مطهری در دیدار بسیجیان و فرماندهان ناحیه شهیدمفتح گفت: اخلاص شهید مطهری است که پس از گذشت چندین سال از شهادتش، در کشورهای دیگر کتابهای ایشان را مشتاقانه دریافت و مطالعه می کنند
کد خبر: ۸۶۷۲۲۲۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ، مسئولین و فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج شهید مفتح و جمعی از مسئولین شهر تهران با همسر شهید والامقام علامه مطهری دیدار کردند.
در این دیدار که به مناسبت روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی و به منظور تجلیل از مقام استاد معلم علامه شهید مرتضی مطهری برگزار شد، همسر شهید با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان که فرمودند: «از ویژگی های شهید مطهری علاوه بر سواد، اخلاص مطهری بود»گفت: همین اخلاص است که پس از گذشت چندین سال از شهادتش ، در کشورهای دیگر کتابهای ایشان را مشاتاقانه دریافت می کنند.
وی ادامه داد: چند وقت پیش چند خانم از الجزایر آمده و از من برای حضور در آن کشور دعوت کردند که گفتم نمی توانم بیایم. آنها گفتند که مکانی بزرگ را از حدود پانزده سال پیش در آن کشور به ایجاد مجموعه ای آموزشی و بزرگ از کودکستان تا دانشگاه اختصاص داده اند که کار ساخت آن به اتمام رسیده است و در آن کتابهای شهید مطهری ترجمه شده و تدریس می شوند و همه ی این ها همان طور که حضرت آقا فرمودند جدای از دیانت و سواد مطهری از خلوص نیت این شهید سرچشمه می گیرد.
همسر شهید مطهری در ادامه گفت: دعای شهید مطهری مستجاب می شد و من متوجه می شدم. روزی پس از نماز ظهر از من خواست تا دعا کنم که اثرات و ثمرات من در این دنیا بگونه ای نباشد که بعد از مرگم از خداوند عالم درخواست کنم که به دنیا برگردم تا آنها را اصلاح کنم و اکنون شما می بینید که نوشته های او چقدر خالصانه است. حتی شاگردان شهید مطهری می گفتند دروس سختی مانند اسفار که شهید مطهری تدریس می کرد به قدری ساده بود که تمامی آن را به راحتی متوجه می شدند.

وی افزود: تنها کسی که توانست برای کتاب اصول و فلسفه علامه طباطبایی پاورقی بنویسد شهید مطهری بود و همین آدم نیز کتاب داستان راستان را با همه مخالفت ها می نویسد، چراکه بعضی می گفتند نوشتن داستان راستان توسط او باعث آبروریزی است، اما شهید می گفت: تا آنجا که بتوانم علمم را در اختیار همه از کوچک تا بزرگ قرار می دهم و دلم می خواهد بچه های کوچک از این داستانها استفاده کنند، او خود را در بند مقام نمی دانست.
وی خاطرنشان کرد : اگر مطهری قبل از ورود امام شهید می شد کسی متوجه شخصیت و مقام او نمی شد ولی وقتی که امام فرمودند:« مطهری پاره تن من و حاصل عمرم بود» مردم شناختند مطهری که بود و خداوند می خواست که در این دنیا هم اجر مطهری ازبین نرود.
همسر علامه شهید در ادامه بیان کرد: خوابهایی که شهید قبل از شهادت دید از عجایب بود و الآن هم ایشان به مصداق واقعی شهید زنده در تمام کارها به کمک ما می آیند.

وی در خصوص پشتکار و همت والای استاد شهید مطهری گفت : مطهری در شبانه روز چهار ساعت استراحت می کرد و دائم یا در حال نوشتن و یا عبادت کردن و یا پذیرفتن مردم بود.

در این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه، معاون هماهنگ کننده و چند تن از پایوران ناحیه مقاومت بسیج شهید مفتح، رئیس کل و جانشین بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران، رئیس بنیاد شهید منطقه سه تهران، مدیر شاهد و امور ایثارگران و امور مشارکتهای آموزش و پرورش تهران بزرگ، مدیر آموزش و پرورش منطقه سه تهران و جمعی از همکاران و مددکاران بنیاد شهید حضور داشتند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار