خبرهای داغ:
به مناسبت گرامی‎داشت روز جهانی پرندگان مهاجر؛

کارگاه اموزشي پرنده شناسي برای دانش آموزان گرگانی برگزار شد/ گلستان حدود 70درصد پرندگان مهاجر دارد

به مناسبت گرامی‎داشت روز جهانی پرندگان مهاجر کارگاه اموزشي پرنده شناسي برای دانش آموزان گرگانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۲۲۲۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، به مناسبت گراميداشت روز جهاني پرندگان مهاجر با اجراي دو برنامه کارگاه اموزشي پرنده شناسي ،و همايش گونه هاي تاکسيدرمي از انواع پرندگان آبزي و خشکزي از جمله هوبره، گيلانشاه،و انواع پرندگان اردک در آموزشگاه غير انتفاعي طه در شهرستان گرگان برگزار شد.

  رمضان مرتضوي، کارشناس مسئول اداره حفاظت محيط زيست شهرستان گرگان ، در اين کارگاه با تاکيد بر اهميت تغييرات آب و هوايي ، دسترسي به جا و مکان مناسب براي استراحت و جوجه اوري و چگونگي حفاظت از اين پيام آوران صلح و صميميت دانست.

وی با بیان اینکه بیش 517 گونه پرنده در ایران وجود دارد، تصریح کرد:  آشنا ساختن دانش آموزان به حيات وحش به حفظ محيط زيست و تنوع زيستي کمک خواهد کرد.

کارشناس مسئول اداره محیط زیست گلستان ابراز داشت: 300 گونه پرنده در گلستان و 320 گونه پرنده در ایران زادآوری می‎کنند که 90 گونه از آنها زمستان مهاجرت می‎کنند و در گلستان حدود 70درصد پرندگان مهاجر هستند.

مرتضوی  با بیان اینکه 24 گونه  پرنده مهاجر عبوری در ایران وجود دارد، افزود: در ایران 80 نوع خانواده پرنده در ایران وجود دارد که در 10 رسته قرار دارند.

علي باويلي، محيط بان اداره حفاظت محيط زيست شهرستان گرگان در این همایش بیان داشت:  وجود همه حيوانات در طبيعت داراي حکمت است به عنوان مثال موش زماني که زمين را سوراخ مي کند باعث فرو رفتن آب باران به زير لايه هاي زمين مي شود  و زمين سيرآب مي شود.

وی تصریح کرد: گراز يک حيوان زيانکار است زماني که زمين را شخم مي زند،  خاک زيرو رو شده و هوا در خاک نفوذ کرده و باعث رشد مجدد دانه هاي گياهان زير خاک مي شود.
انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها