خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین(ع) قم
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین(ع) گفت: الگوپذیری از سیره سیدالشهدا(ع) بالاترین ویژگی یک پاسدار واقعی است و نزدیکی هر چه بیشتر به این سیره است که به مقام پاسداری ارزش می دهد.
کد خبر: ۸۶۷۲۲۸۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴

حجت الاسلام احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه بخصوص میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار ابراز داشت: انتخاب سالروز میلاد سیدالشهدا(ع) به عنوان روز پاسدار یک انتخاب حساب شده و جهت دهنده است و این بخاطر شباهت هایی است که سیره آن امام همام با پاسداری از دین و قرآن دارد و لذا هرکس تشابهش با امام حسین(ع) بیشتر باشد، به مقام پاسداری نزدیک تر است.

وی به ویژگی های ارزشی پاسداری از دین مطابق با سیره امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: آمادگی برای شهادت و قربانی شدن در راه حفظ دین، دشمن شناسی و خطر شناسی با بصیرت و آگاهی، تکلیف گرایی بجای نتیجه گرایی، صبر و استقامت و سازش ناپذیری، عبودیت و خدامحوری، احیای امر به معروف و نهی از منکر و... از جمله ویژگی های پاسداری از حریم دین خداست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین(ع) با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری که فرمودند:باید از پاسداری خوب پاسداری نمایید، گفت: پیش نیاز پاسداری از انقلاب اسلامی، محافظت از آن است همانطوری که فرمانده معظم کل قوا فرموده اند: " از پاسداری خودتان، پاسداری کنید و نگذارید سپاه پاسداران را از کار بیندازند و از کار انداختن سپاه به این نیست که سپاه را منحل کنند، بلکه به اینست که آن عناصر مشخصه اصلی سپاه از این نهاد مقدس گرفته شود یعنی اخلاص، پارسایی، تعبد و بی اعتنایی به زخارف دنیوی"

احمدی با تاکید بر ضرورت حفظ قدرت سپاه تاکید کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: "اگر سپاه نبود، کشور هم نبود" و مقام معظم رهبری نیز فرموده اند" بقاء نظام به بقاء سپاه است" و از آنجا که سپاه پاسداران مظهر عینی شعارهای انقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل همه قدرت های بزرگ می باشد لذا برای بقاء نظام جمهوری اسلامی نیاز به بازوان توانمندی دارد که روز به روز بر توانایی ها و قابلیت های دفاعی آن افزوده میشود.

وی در پایان اظهار داشت: به همین جهت است که می بینیم قدرت های استکباری جهان، با خشم و نفرت به سپاه می نگرند و خواهان تضعیف آن می باشند و حتی پس از برجام، بر تحریم های سپاه و دشمنی با این نهاد مقدس افزوده اند.


ارسال نظرات