جشن تکلیف دانش‌آموز دختر نیری با هدف تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به انجام فرائض دینی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۲۳۲۵
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان نیر ورود خود به سن 9 سالگی و سن تکلیف را در حسینیه صمد نیر با حضور امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش نیر، جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای دولتی شهرستان، اولیاء دانش آموزان، جشن گرفتند.

حجت الاسلام مقدسی امام جمعه شهرستان نیر در این آیین فرهنگی معنوی گفت: دوران بندگی انسان از دوران خلق انسان آغاز می شود و این دوران با تولد بشر و اتمام معرفت، به حد کمال خود می رسد.

وی افزود: سن تکلیف یکی از بزرگ ترین نعمت هایی است که خداوند به بشریت ارزانی داشته و در این دوران بشریت توفیق عبادت همراه با شناخت را پیدا می کند.

امام جمعه نیر نقش والدین در تربیت فرزندان را بسیار با اهمیت دانست و گفت: والدین بعنوان الگوهای عینی رفتاری فرزندان خود را به شناخت هر چه بیشتر هدایت کنند.

قبل از سخنان امام جمعه نیر، ربعلی مظهری مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیر با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و قدردانی از عوامل اجرایی این مراسم، با اشاره به مهم شمردن این روز بزرگ برای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی گفت: برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش آموزان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و هم چنین توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس و جامعه برگزار می شود تا روح معنوی در جامعه پرورش یابد.

وی تصریح کرد: یکی از رسالات خطیر آموزش و پرورش به ویژه معلّمان، توجه به گسترش فرهنگ نماز در میان دانش آموزان است.

در پایان این مراسم دانش آموزان شرکت کننده در جشن تکلیف، نماز ظهر و عصر خود را به امامت مقدسی امام جمعه شهرستان نیر، اقامه کردند.

قرائت پیمان نامه، برنامه های مختلف فرهنگی از سوی دانش آموزان،سرود، دیکلمه، کیک بری و اهدای جوایز به دانش آموزان برتر درسی و اخلاقی، از برنامه های جنبی این مراسم بود.

ارسال نظرات