حکیمه محمودی در خصوص نتیجه پژوهش خود گفت: ما با بررسی داده های پیش آزمون و پس آزمون به این نتیجه رسیدیم که آموزش به دانش آموزان در خصوص آسیب هایی که بالقوه و بالفعل وجود دارد، سطح آسیب پذیری آن ها را تا حد قابل توجهی پایین می آورد
کد خبر: ۸۶۷۲۴۲۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷



محمودی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج فرهنگیان در خصوص پژوهش امسال خود که در میان بیش از چهارهزار مقاله جشنواره برتر شده است گفت: من به مباحث روانشناسی علاقه زیادی دارم و در طرحی که آموزش و پرورش تحت عنوان پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار کرد، مجری طرح بودم و مجری برتر شدم.

وی ادامه داد: موضوع پژوهش من « احساس مسئولیت معلمی نسبت به رفتارهای پرخطر دانش آموزان دختر» بود که به مدت 5 ماه به صورت میدانی داده های این پژوهش جمع آوری شدند.

این پژوهشگر با اشاره به مهم بودن موضوع آسیب های اجتماعی دانش آموزان تصریح کرد: ما برای جمع آوری داده ها از روش های پیش آزمون، آموزش و پس آزمون استفاده کردیم و در مرحله آموزش از روش هایی چون؛ پخش فیلم، نمایشنامه، دعوت از سخنران و.. استفاده کردیم.

محمودی در خصوص نتیجه این پژوهش گفت: ما با بررسی داده های پیش آزمون و پس آزمون به این نتیجه رسیدیم که آموزش به دانش آموزان در خصوص آسیب هایی که بالقوه و بالفعل وجود دارد، سطح آسیب پذیری آن ها را تا حد قابل توجهی پایین می آورد.

وی درخواست خود را در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی از آموزش و پرورش ادامه و گسترش آموزش ها عنوان کرد و افزود: لازم است آموزش ها علاوه بر دانش آموزان به والدین آن ها نیز داده شود زیرا آموزش دانش آموزان به تنهایی کارساز نیست.

این معلم بسیجی با بیان این که به شغل معلمی عشق می ورزد، ادامه داد: من معلمی را واقعا دوست داشتم و اکنون نیز تمام تلاش خود را برای تربیت و تعالی دانش آموزان این مرز و بوم به کار خواهم گرفت.

ارسال نظرات