یکی از فلسفه های بعثت، انقلاب ارزشها بود

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه ناحیه میناب در جمع بسیجیان پایگاه امام رضا(ع) گفت: جهان در آستانه بعثت حضرت رسول اکرم (ص) در انحطاط و بحران شگفت انگیزی قرار داشت.
کد خبر: ۸۶۷۲۴۲۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمود عظمتی گفت: جهالت، غارتگری، ظلم و ستم، تضییع حقوق ضعیفان و محرومان، فساد و بی بند و باری، تبعیض و ناعدالتی، نگرانی و دلهره، دوری از اخلاق و انسانیت، تمام جوامع بشری را قبل از بعثت فرا گرفته بود ، در این میان منطقة جزیرة العرب و به ویژه شهر مکه از منظر فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، پایین ترین و بدترین وضع را تحمل می کرد، خضوع اعراب جاهل در مقابل چوبهای خشکی که به صورت بت درست شده بود و اهالی مکه در مقابل آن اجسام بی جان قربانیها کرده و استمداد می طلبیدند، هر انسان فهمیده و عاقلی را به تعجب و تأسف وا می داشت. زنان نه تنها از حقوق اساسی خود محروم بودند، بلکه همانند کالای بی جان خرید و فروش می شدند.

وی افزود: برخی از علل و عوامل بعثت انبیاء را که در رأس آن بعثت رسول گرامی اسلام قرار دارد ، انقلاب ارزشها، تزکیه و پرورش روح، رساندن به مقام عبودیت، تحکیم وحدت انسانها، واسطة فیض الهی است که این موارد از مهمترین آنها ست.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه ناحیه میناب اظهار داشت : مولا علی(ع) در کلام خود در باره بعثت می فرماید: در هیچ خانه ای، اسلام راه نیافت، جز خانه رسول خدا (ص) و خدیجه. و من سوّمین آنان بودم، من نور وحی و رسالت را می دیدم و بوی نبّوت را استشمام می کردم. هنگامی که وحی بر پیامبر فرود آمد، ناله شیطان را شنیدم. گفتم: ای رسول خدا! این ناله کیست؟ گفت: شیطان است که از پرستش خویش مأیوس شد و فرمود: علی! تو آنچه را من می شنوم، می شنوی و آنچه را که من می بینم، می بینی؛ جز اینکه تو پیامبر نیستی؛ بلکه وزیر من هستی و به راه خیر می روی.

ارسال نظرات