خبرهای داغ:
مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: ایستگاه جدید راه‌آهن نظامیه با اعتبار 20 میلیارد تومان احداث شده و آماده بهره‌برداری است.
کد خبر: ۸۶۷۲۴۷۸
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

عبدالکریم درویش زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، منطقه خوزستان، اظهار کرد: این ایستگاه در 17کیلومتری و شمال ایستگاه اهواز ساخته شده و کاربری آن باری است که ایستگاه نظامیه قدیم در یک کیلومتری ایستگاه نظامیه جدید قرار دارد.

وی با بیان این‌که جدیدا زیرسازی و احداث ساختمان این ایستگاه انجام شده است، افزود: این ایستگاهجهت تسهیل در روند جابه‌جایی بار چه در زمینه ورود بار به استان و چه خروج بار از استان احداث شده است.

درویش زاده تصریح کرد: بارهایی که از استان‌های بالادست و از سمت استان تهران وارد خوزستان می‌شوند، وارد ایستگاه نظامیه خواهند شد و از آنجا به مقاصد موردنظر در استان انتقال داده می‌شود و به نوعی این ایستگاه نقش توزیع کننده بار بین فولاد خوزستان، بندرامام، اهواز، خرمشهر و اندیمشک را دارد.

وی با بیان این‌که بارهایی که در این مسیر حمل می‌شود پودر سنگ، پودر آلومینیوم و محصولات کشاورزی است، ادامه داد: عمده‌ترین کالاهایی که در این‌جا تخلیه می‌شود، پودر سنگ و مازوت است که هر دو از اراک وارد استان می‌شوند. پودر سنگ به کارخانه فولاد خوزستان و مازوت به بندر ماهشهر جهت صادرات به خارج از کشور انتقال می‌یابند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها