امروز پس از 1400 سال، دین اسلام، دین تازه و پویاست كه در مقابل فرهنگ های دیگر سرخم نمی كند.
کد خبر: ۸۶۷۲۵۳۸
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزار بسیج زنجان، استاد طب اسلامی در همایش اصول تغذیه و طب اسلامی در زنجان گفت: دین اسلام 11 هزار نسخه طبی دارد و گسترده ترین طب جهانی را به خود اختصاص داده است.

آیت الله عباس تبریزیان افزود: اسلام گنج های بسیار نهفته دارد و در این میان روایت های متعددی در مورد طب اسلامی بیان شده است.

وی اظهار كرد: پیامبر اكرم(ص) زمانی كه مبعوث شدند، اقشار مختلف مردم از اكناف و اطراف به نزد ایشان رهسپار می شدند و به غیر از مسائل احكام، مشكلات مربوط به بیماری خود را مطرح و درمان می كردند.

آیت الله تبریزیان افزود: بر این اساس اسلام، دین سلامتی به شمار می رود، چرا كه بر این موضوع تاكید ویژه ای دارد و تمامی مباحث عنوان شده آن نیز جنبه درمانی دارد.

وی، با بیان اینكه سبك زندگی اسلامی بهترین و برترین نوع آن محسوب می شود، اظهار كرد: دین مبین اسلام به طور دقیق، ژرف و بسیار عمیق به موضوع سبك زندگی اسلامی اشاره دارد.

استاد طب اسلامی ادامه داد: زندگی مردم در زمان پیامبر(ص) بر مبنای سبك زندگی اسلامی قرار داشت كه پس از وقوع انقلاب صنعتی این مهم به بوته فراموشی سپرده شد.

وی بیان كرد: هم اكنون سبك زندگی، به شیوه اروپایی ترویج یافته و حتی در كشورمان این روش بیشتر نمود دارد.

آیت الله تبریزیان با تاكید بر اینكه تغییر سبك زندگی، به ظهور و بروز بیماری های متعددی منجر شده است، گفت: به جرات می توان گفت 50 سال پیش كمتر بیمار سرطانی وجود داشت، اما امروزه آمارها بیانگر روند رو به رشد ابتلای افراد به این نوع بیماری و دیگر بیماری های سخت و طاقت فرسا است.

وی اظهار كرد: طب اسلامی در مقابل هیچ بیماری عاجر نیست و می تواند اغلب بیماری ها را با توجه به دستورالعمل اعلام شده درمان كند.

استاد طب اسلامی گفت: امروز كمتر كسی را می توان یافت كه بیمار نباشد كه یكی از علت های آن فاصله گرفتن از پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

آیت الله تبریزیان ادامه داد: امروز پس از 1400 سال، دین اسلام، دین تازه و پویاست كه در مقابل فرهنگ های دیگر سرخم نمی كند.


ارسال نظرات