محقق و مبلغ السالوادوری گفت: در همه ادیان تحقیق کردم از بودایسم و مسیحیت تا اسلام، دینی منطقی تر و کامل تر از اسلام نیافتم.
کد خبر: ۸۶۷۲۵۶۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵



به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، اسکار سالوادور رودریگز پندا ساکن کشور السالوادور مشهور به مصطفی السالوادوری. در مراسم انس با قرآن که توسط نمایندگی ولی فقیه در ناحیه کیش برگزار شدد پس از تلاوت قرآن توسط قاریان برتر و بین المللی از جمله رضا محمد دوسا از کشور تانزانیا، ضمن خیر مقدم و تبریک عید مبعث گفت: من اولین نفر هستم که در کشورم یعنی السالوادور در آمریکای لاتین مسلمان شده ام. بعد از مدت ۱۵ سال تبلیغ توانستم فقط ۱۰۰ نفر را در این کشور مسلمان کنم.

وی در رابطه با چگونگی مسلمان شدن و تشرف به دین مبین اسلام اظهار کرد: من در رشته باستان شناسی در دانشگاه تحصیل میکردم. در این رشته مجبور بودم تمامی ادیان را مطالعه کنیم و اولین چراغ معرفت نسبت به دین اسلام آن زمان برای من روشن شد. شبهاتی که در مورد دین ارث رسیده از اسپانیا به کشورم و به من یعنی مسیحیت برای من با مطالعه ایجاد شد و از خیلی از کشیش ها این شبهات را سوال کردم ولی جوابهایی که به من داده شد جواب های بی منطق و اشتباهی بود. پس تصمیم گرفتم دنبال یک دین بگردم که منطقی باشد.

وی ادامه داد: بعد از مطالعه زیاد در یکی از کتب به معنی سوره اخلاص برخورد کردم. این سوره بسیار کوچک و معانی بسیار بزرگی داشت و شبهات من را جواب داد و بعد از مطالعات بیشتر به این نتیجه رسیدم که کامل ترین و بهترین دین، اسلام است.

مصطفی در رابطه با نامه ارسال شده از سوی رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب گفت: پس از پخش این نامه در کشور من همه سایت هایی که این نامه را منتشر می کردند فیلتر شدند و با کسانی که متن نامه را به صورت کتبی پخش می کردند برخورد شد. من به دلیل اینکه میدانم و در قرآن آمده که سخن پیامبران سخن خداست و سخن امامان معصوم سخن پیامبران است و به تبع سخنان و راهنمایی های مقام عظمی ولایت امام خامنه ای مدظله العالی نیز سخن برگرفته از پیامبران و خداست، من در جلسه ای که با شیعیان السالوادور داشتیم این نامه را پخش کردم و سعی کردم با پخش این نامه همه مردم بهره مند و آگاه کنم از واقعیت ایران و مسلمانان شیعه که در ایران حضور دارند.

مراسم انس با قرآن به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی، با حضور دو تن از قاریان بزرگ مسلمانان از کشور السالوادور و تانزانیا، مدیران و مسئولان جزیره کیش و مردم متدین جزیره در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

ارسال نظرات