خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: مسائل امنیتی و نظامی از نشانه‌های اقتدار هر کشوری است, علت حساسیت شدید آمریکا به مسائل نظامی ایران چیست؟ چرا بعد از توافق برجام هم شاهد قطعنامه های متعدد در این موضوع بوده ایم؟"
کد خبر: ۸۶۷۲۶۲۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

طیب ملک پور استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اتفاقات پسابرجام و عدم پایبندی آمریکا به تعهدات خود اظهار کرد: برجام یک تفاهم بدون چهار چوب داوطلبانه است که در آن ضمانت اجرایی و خسارت عدم امجام دیده نشده است.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولین کشور در ارتباط با توافق برجام اذعان کرد: متاسفانه برخلاف خوش‌بینی بی اندازه مدیران دستگاه دیپلماسی ایران به غرب و گره زدن همه مسائل و مشکلات داخلی به برجام و دستاورد های متعدد آن، غربی ها در تمام مراحل تنها به فکر گرفتن امتیاز بیشتر و پیشروی سنگر به سنگر بودند.

ملک پور توضیح داد: یکی از راه کار های مهمی که آمریکا و غرب در برابر کشور های مخالف خود همواره به کار می برند فتح مرحله به مرحله سنگر های آن کشور با استفاده از  فشار و وعده های تبلیغاتی تحت عنوان نقشه و عملیات چماق و هویج مسبوق به  سابق است.

این کارشناس با اشاره به بیانات رهبر مبنی بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی ها بیان کرد: از اول نباید به آمریکایی ها اعتماد می کردیم، مقام معظم رهبری هشدار دادند که در عین بی اعتمادی به آمریکایی ها به مردان سیاست اجازه مذاکره می دهند.

ملک پور متذکر شد: مشکلات ایران و آمریکا را برخی ها در داخل سوء تفاهم می دانند و تصور آن ها بر این پایه است که با گرگ می توان با لبخند کنار آمد در حالی که مشخصا آمریکا موجودیت خود را در نابودی اسلام و ایران می داند و از هیچ تلاش و نقشه ای برای تضعیف و یا نابودی این دو مهم فرو گزار نبوده و نخواهد بود.

ملک‌پور در بخش بعدی این گفت وگو در پاسخ به این سوال که " مسائل امنیتی و نظامی از نشانه‌های اقتدار هر کشوری است, علت حساسیت شدید آمریکا به مسائل نظامی ایران چیست؟ چرا بعد از توافق برجام هم شاهد قطعنامه های متعدد در این موضوع بوده ایم؟" گفت: چون یکی از نماد ها و مصادیق قدرت و بازدارندگی در دنیایی که با زور و ظلم اداره می شود سلاح و تسلیحات پیشرفته است که می تواند از تعدی و  تجاوز زور مداران جلوگیری کند و نیز مایه امنیت، ثبات و امید در کشور های مظلوم خاصه ایران و کشور ها و گروه های مقاومت باشد.

وی ادامه داد: آمریکا با ایجاد فضای روانی و جنگ رسانه ای و تبلیغاتی سعی در ایران هراسی و در ادامه آن اسلام هراسی دارد تا کشور های دیگر را با خود همراه کند یا راه برخورد با ایران را از منظر افکار عمومی جهان هموار سازد و به هر نحو ممکن جلوی پیشرفت و قدرت ایران ایستادگی به خرج دهند و از این طریق امید را در دل آنان که چشم امیدشان به ایران و توانمندی هایش است از بین ببرند.

ملک پور راه صحیح عملکرد دولت مردان را در تاسی به عزت امام حسین (ع) دانست و تصریح کرد: دولت مردانی که تربیت شده حریم اهل بیت و اسلام ناب محمدی هستند با تاسی از حضرت اباعبدالله فریاد هیهات من الذله سر می دهند و دست تعدی را از دامن کشور و دین‌شان کوتاه می‌نمایند.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد تا زمانی که ارزش ها، عزت و اقتدار کلی و کیان ملی و مذهبی ما حفظ شود و احترام متقابل صورت پذیرد مذاکره معقول و منطقی به نظر می آید و در غیر این صورت ارتباط با ذلت و حقارت همراه می شود که با تفکرات ایرانی همخوانی ندارد.

طیب ملک پور کار شناس مسائل سیاسی در خاتمه با یاد آور شدن حضور و همراهی همیشگی مردم بیان کرد: ملت غیور ایران همواره و در همه صحنه ها حمایت گر و ناظر اعمال دولت مردان خود بوده اند و تا جایی که خطری کشور را تهدید نمی‌کرده است  دست از این حمایت بر نداشته اند و به فرزندانشان فرصت مذاکره داده اند اما به محض استشمام بوی خطر و یا فرمان رهبر غیرتمندانه وارد صحنه شده اند دست متجاوز و نفوذی را کوتاه کرده اند.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها