نظام اشتغال استاد- شاگردی در زنجان احیا می شود.
کد خبر: ۸۶۷۲۶۲۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزار بسیج زنجان، استاندار زنجان در ششمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر ضرورت احیای مجدد نظام استاد-شاگردی بویژه در مناطق آذری زبان تاکید نمود و گفت: نظام کاری استاد- شاگردی که اشتغال و آموزش را در کنار یکدیگر دارد با دو هدف حفاظت از مشاغل خاص با انتقال آن به نسل های بعدی و ایجاد اشتغال در زمینه های مختلف بویژه در مناطق آذری زبان از قبیل استانهای زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی قابلیت احیا دارد.

مهندس انصاری به پیشینه این نظام کاری در استانهای آذری زبان اشاره نمود و افزود: شیوه اشتغال استاد-شاگردی در برخی مناطق کشور متداول بوده و با احیای مجدد این شیوه کاری برای بسیاری از افرادی که جویای مشاغل پاره وقت هستند اشتغال ایجاد می کند تا در کنار کسب درآمد به یادگیری حرفه ها و مشاغل نیز بپردازند.

وی نظام استاد-شاگردی را در حفاظت از برخی مشاغل نظیر صنوف فنی و حرفه ای و انتقال آن به نسل های آینده بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: تعداد 36 شغل در قانون کار بصورت استاد-شاگردی تعریف شده که اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان می تواند با تکمیل و گسترش این مشاغل در استان زنجان، گام های موثری در کاهش بیکاری و آموزش مشاغل بردارد.

انصاری در ادامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را مکلف نمود تا با جدیت، واگذاری برخی از پروژه های عمرانی دستگاههای اجرایی به بخش خصوصی را پیگیری نماید تا ضمن تسریع در اتمام پروژه ها، میزان تصدی دولت نیز کاهش یابد.

وی در ادامه از مدیران کشاورزی و صنعت استان خواست تا بررسی دقیقی درخصوص تعداد واحدهای صنعتی و کشاورزی مشکل دار استان و مشکلات انها انجام دهند تا آمار دقیقی از واحدهایی که قابلیت راه اندازی مجدد دارند احصاء و واحدهایی که بین 25 تا 50 درصد ظرفیت فعال دارند شناسایی و جهت دریافت تسهیلات و رفع مشکلات معرفی شوند.

استاندار زنجان پیشنهاد نمود طی فراخوانی، آخرین وضعیت واحدهای راکد و نیمه فعال استان جمع آوری شده و پیشنهادات واحدها برای رفع مشکلاتشان مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظرات