با شرکت 48 تیم برتر در سنندج

اختتامیه مرحله استانی مسابقات ملی آزمایشگاه دانش آموزی برگزار شد

اختتامیه مرحله استانی مسابقات ملی آزمایشگاه دانش آموزان دوره متوسطه دوم با شرکت 48 تیم برتر در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۲۷۰۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عصر دیروز، آئین اختتامیه مرحله استانی مسابقات ملی آزمایشگاه علوم با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی و آموزش متوسطه اداره کل، دست اندرکاران، داوران، ناظرین و 144 نفر از دانش آموزان مدارس متوسطه نظری سطح استان در قالب 48 گروه در زمینه فیزیک، شیمی و زیست شناسی در مجتمع آزمایشگاهی و کارگاهی مراکز استعدادهای درخشان سنندج برگزار شد.

در آئین اختتامیه این مسابقات مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با تبریک گرامیداشت هفته مقام معلم، نقش معلمان در توسعه جامعه را بسیار موثرتر، عمیق تر و تاثیرگذار تر از سایر نقش ها عنوان کرد و اظهار داشت: معلمین می توانند عامل موفقیت جامعه باشند.

نامدار با بیان اینکه شهید مطهری برای ما الگوی واقعی است؛ گفت: این شخصیت برجسته با آثار و نوشته های خود، در جایی تشخیص می داد کتابی با عنوان " داستان راستان " ویژه کودکان و نوجوانان و در جایی دیگر کتابی با عنوان " اصول فلسفه و روش رئالیسم " بنویسد .

وی در ادامه از سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش یاد کرد و اظهار داشت: بر اساس راهکار 6-1 سند تحول بنیادین تنوع بخشی به محیط یادگیری در تعلیم و تربیت وظیفه آموزش و پرورش است و برگزاری این مسابقات، در راستای تعمیق یادگیری دانش آموزان است.

معاون آموزش متوسطه به اهداف برگزاری این مسابقات نیز اشاره کرد و تثبیت و تعمیق یادگیری دانش آموزان و ترویج دست ورزی معلمان و دانش آموزان را از اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد.

نامدار در پایان ابراز امیدواری نمود آموزش و پرورش بتواند استعدادهای دانش آموزان را با برگزاری این چنین مسابقاتی شناسایی کرده چراکه مدارس و برگزاری مسابقات آزمایشگاه، جایگاه مناسب برای بروز و ظهور استعدادها ست.

در ادامه این مراسم با قرائت بیانیه داوران، نفرات و گروه های برتر مسابقات مشخص و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش از نفرات و گروه های برتر با اهداء جوائز و لوح تقدیر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار